شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انصاری‌فرد#تیم ملی#نقل و انتقالات

چهره خبرساز نقل و انتقالات تابستانی ایران؛ مهاجم تیم ملی در آستانه بازگشت به پرسپولیس؟

جدایی کریم انصاری‌فرد از آاک آتن قطعی به نظر می‌رسد و او در فهرست فروش این باشگاه یونانی قرار گرفته است.

چهره خبرساز نقل و انتقالات تابستانی ایران؛ مهاجم تیم ملی در آستانه بازگشت به پرسپولیس؟

دیروز یکی از وب‌سایت‌های خبری یونانی در گزارشی از نقل و انتقالات باشگاه آاک آتن، کریم انصاری‌فرد به همراه پنج بازیکن دیگر را در فهرست فروش آلمیدا سرمربی پرتغالی این تیم قرار داد تا به این ترتیب دوره کاری دو ساله مهاجم سابق پرسپولیس و تراکتور در این زردپوش یونانی تمام شده به نظر برسد.

نکته جالب اینکه در خبری دیگر وبسایت SportDog مدعی شده که المیدا به دنبال جذب مهاجم ۳۴ ساله مکزیکی، خاویر هرناندز (چیچاریتو) که سابقه حضور در منچستر یونایتد را دارد، است و می‌خواهد او را جایگزین انصاری‌فرد کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که انصاری‌فرد این فصل تنها ۴ گل برای تیمش به ثمر رساند تا برخلاف فصل پیش از آن که با ۱۳ گل عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته بود، این بار فصل موفقی را سپری نکند.

در همین حال مهاجم اردبیلی فوتبال ایران در آخرین فهرست تیم ملی جای خود را به علی علیپور و پیراهنش به اللهیار صیادمنش داد تا در آستانه جام جهانی و پس از یک دهه، جایگاهی در تیم ملی را هم در آستانه از دست رفتن ببیند.

قرارگیری انصاری‌فرد در لیست فروش آاک در حالی اتفاق می‌افتد که او پس از آقای گلی با تراکتور در لیگ برتر خلیج فارس، فوتبال ایران را ترک و بازی در اوساسونا، پانیونیوس، المپیاکوس، ناتینگهام فارست، السیلیه و آاک آتن را تجربه کرد و یکی از لژیونرهای موفق فوتبال ایران در ۷ سال اخیر بود.

انصاری‌فرد به خصوص در پانیونیوس عملکرد درخشانی داشت و تا آستانه کسب کفش طلای سوپرلیگ یونان نیز پیش رفت.

اما حالا به نظر می‌رسد زمانی است که بازگشت به ایران به عنوان یک آپشن جدی برای انصاری‌فرد مطرح خواهد شد. البته هنوز هیچ خبری مبنی بر تمایل او نسبت به بازگشت به لیگ برتر در دست نیست اما صحنه به شکلی آماده شده که بعید نیست یکی از بازگشت‌های تابستان پیش‌رو به فوتبال ایران، انتقال کریم باشد.

علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی دو بازیکنی هستند که ترجیح دادند از مسیر لیگ برتر، جایگاه خود در تیم ملی را به دست بیاورند و با پرسپولیس قرارداد خود را امضا کردند و حالا باید دید مشابه این اتفاق برای انصاری‌فرد هم رخ می‌دهد یا خیر؟

البته او همیشه علاقه ویژه‌اش نسبت به بازی در خارج از کشور و علی الخصوص قاره سبز را نشان داده و به نظر می‌رسد با تشکیل خانواده و ازدواج با همسر یونانی‌اش، این مسئله پررنگ‌تر هم شده باشد.

سوال بی پاسخ این است که باشگاه‌های ایرانی این بار چه پاسخی را از کریم انصاری‌فرد دریافت می‌کنند و او به ایران باز می‌گردد یا خیر؟ در گذشته پرسپولیس و تراکتور توانستند نظر کریم را برای امضای قرارداد جلب کنند و حالا در حالی که پرسپولیس نیاز جدی به مهاجم دارد و سایر تیم‌های مدعی نیز در همین موقعیت هستند، باید بیشتر منتظر ماند و سرنوشت مهاجم گلزن فوتبال ایران را دید.