شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#مسلمانان#اکران فیلم

با اعتراضات گسترده؛

مسلمانان مانع اکران یک فیلم موهن در سینماهای انگلیس شدند

مسلمانان مانع اکران یک فیلم موهن در سینماهای انگلیس شدند

روزنامه دیلی میل نوشت: اکران فیلم «بانوی بهشت» به کارگردانی «الی کینگ» که قرار بود از روز گذشته در سینماهای انگلیس آغاز شود در پی اعتراضات گسترده مسلمانان در این کشور لغو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فیلم «بانوی بهشت» به کارگردانی الی کینگ به بخشی از تاریخ اسلام پرداخته و آن را به وقایع امروز در صحنه جهان مرتبط کرده است.

در این فیلم البته روایتی تفرقه انگیز از تاریخ اسلام ارائه شده که با واکنش مسلمانان در انگلیس در روزهای اخیر مواجه شده بود.

در روزهای گذشته شمار زیادی از مسلمانان مقیم انگلیس در شهرهایی نظیر لندن، بیرمنگام، بردفورد، بولتون و شفیلد به خیابان‌ها آمده و محتوای این فیلم را توهین به مقدسات دانستند.

در پی این اعتراضات شرکت سینیو ورلد که اصلی‌ترین پخش‌کنندگان فیلم در سطح انگلیس است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی رخدادهای اخیر در ارتباط با اکران فیلم بانوی بهشت، تصمیم گرفتیم اکران این فیلم را در انگلیس لغو کنیم.

گفتنی است، بانوی بهشت (The Lady of Heaven) یک فیلم سینمایی با محوریت وقایع تاریخی صدر اسلام است و با نگاهی انحرافی به این وقایع پرداخته است.

این فیلم، در مراحل پیش‌ساخت، مورد انتقاد و واکنش تعدادی از عالمان و مراجع تقلید شیعه قرار گرفت. برخی از عالمان شیعه، کمک به ساخت، پخش و دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده و آن را عاملی تفرقه‌افکن بین شیعیان و اهل سنت دانسته‌اند.

عنوان این فیلم در سال ۱۳۹۵ شمسی، یَومُ الْعَذاب (روز عذاب) اعلام شد و پس از تولید به بانوی بهشت تغییر نام یافت. بانوی بهشت از ۱۹ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۱) در سینماهای آمریکا اکران عمومی شد. سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، انتشار آن را در همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در جمهوری اسلامی ایران ممنوع اعلام کرده است.