شهرخبر

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و وزیر خارجه قطر با موضوع ایران

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه این کشور وقطر درباره مسائله منطقه‌ای و دوجانبه از جمله ایران خبر داد.

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر خبر داد.
در این بیانیه آمده است: آن‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه از جمله افغانستان، چالش‌های ناشی از ایران و اهمیت حمایت از اوکراین گفت‌وگو کردند.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و آل ثانی همچنین درباره موضوع فلسطین و اسراییل و اهمیت حقوق بشر نیز گفت‌وگو کردند.

همچینن وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره دیدار با بلینکن در واشنگتن گفت: با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم. ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود.
او تاکید کرد: مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماس‌های ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در راستای کمک به آن است. ما بر این باوریم که توافق هسته‌ای افق‌های همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران را ایجاد می‌کند.

محمد بن عبدالرحمن گفت: ما با ایران و آمریکا به منظور رسیدن به زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین رایزنی می‌کنیم.

311311