شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

در انتقاد از ارسال سلاح به کی یف؛

مسکو: واشنگتن استانداردهای دوگانه دارد

مسکو: واشنگتن استانداردهای دوگانه دارد

سفارت روسیه در آمریکا ضمن انتقاد از ارسال سامانه های پرتاب موشک بردبلند به اوکراین توسط آمریکا، از اینکه این تسلیحات به دست تروریست ها و ملی گرایان افراط اوکراینی بیفتد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، سفارت روسیه در واشنگتن نسبت به مسئله ارسال سامانه های پرتاب چندگانه موشک های بردبلند به اوکراین ابراز نگرانی کرد و آن موجب افزایش تنش ها خواند.

سفارت مسکو در این رابطه در بیانیه ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: دولت آمریکا با ارسال سامانه های توپخانه بردبلند به اوکراین، بی مسئولیتی خود را نشان می دهد. تهدید اصلی این است که چنانچه نیروهای مسلح اوکراین از این سامانه ها برای برای حمله به خاک روسیه استفاده نمایند، تنش ها افزایش می یابد. این مسئله مملو از عواقب پیش بینی ناپذیر است.

همچنین در ادامه این بیانیه تاکید شده است که واشنگتن این تهدید آشکار را نادیده می گیرد که این تسلیحات مدرن به دست ملی گرایان افراطی، تروریست ها و دیگر گروه ها نه تنها در خاک اوکراین، بلکه فراتر از مرزهای آن نیز بیفتد.

سفارتخانه مذکور همچنین افزود که ارسال مقادیر عظیم تسلیحات، تجهیزات نظامی و مهمات به دولت کی یف نشانگر خروج آمریکا از اصول بین المللی خویشتن داری در انتقال تسلیحات نظامی به مناطق درگیری است.

سفارت مسکو ادامه داد: این گونه استانداردهای دوگانه اعتبار واشنگتن را به عنوان یک شرکت کننده در سازوکارهای کنترل صادرات چندجانبه تضعیف می کند.

آمریکا پیشتر اعلام کرد که سامانه های پرتاب چندگانه موشک بردبلند «هیمارس» (HIMARS) را به اوکراین ارسال می کند به شرطی که کی یف از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در پی آن اعلام کرد که اوکراین به این مسئله پایبند خواهد بود.

روسیه بارها از مسئله ارسال تسلیحات غربی به اوکراین انتقاد کرده و از آن مانند ریختن بنزین به روی آتش یاد کرده است.