شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#سازمان ملل

سازمان ملل:

خبرها درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه قابل تایید نیست

خبرها درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه قابل تایید نیست

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که گزارش ها درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه قابل تایید نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که برنامه جهانی غذا نمی تواند ادعاها درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه را تایید کند.

دوجاریک گفت: ما گزارش های رسانه ای اخیر را مشاهده کردیم و با همکاران در برنامه جهانی غذا گفتگو کردیم اما آنها ابزاری برای تایید این ادعاها ندارند.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش از این مدعی شده بود که گزارش‌های موثقی مبنی بر سرقت گندم اوکراین توسط روسیه وجود دارد که هدف آنها از فروش غلات اوکراین کسب سود است.

آنتونی بلینکن در کنفرانس مجازی درباره پیامدهای غذایی جنگ افزود که بحران بخش غلات «عمدی» است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به انجام «باج خواهی» به منظور لغو تحریم‌های بین المللی متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود که مسکو پس از اعمال محاصره دریایی در دریای سیاه که مانع از حمل و نقل محصولات اوکراین به سراسر جهان می‌شود، حفظ صادرات مواد غذایی خود را نیز آغاز کرده است.

نیویورک تایمز گزارش داد واشنگتن در اواسط ماه مه به ۱۴ کشور، عمدتاً در آفریقا، هشدار داده است کشتی‌های باری روسیه حامل غلات اوکراینی دزدیده شده هستند.

روسیه و اوکراین دو قدرت بزرگ در زمینه تولید غلات هستند، به طوری که مجموعاً ۳۰ درصد از صادرات گندم جهان را تشکیل می‌دهند به همین دلیل قیمت غلات در اثر جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته است.