شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#پلیس آمریکا

معلم دبستان «راب»: هرگز پلیس آمریکا را نمی‌بخشم

معلم دبستان «راب»: هرگز پلیس آمریکا را نمی‌بخشم

یکی از آموزگاران نجات یافته از حادثه تیراندازی تگزاس، رفتار پلیس آمریکا در این حادثه را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فاکس نیوز، در ادامه واکنش های منفی به رفتار پلیس آمریکا در جریان حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی «راب» در تگزاس که به کشته شدن حداقل 22 دانش آموز و معلم این دبستان منجر شد، این بار یکی از آموزگاران نجات یافته در این حادثه، رفتار پلیس آمریکا در این حادثه را مورد انتقاد قرار داده است.

این معلم مدرسه ابتدایی با نام «آرنولفو ریس» که 11 دانش‌آموز خود را در تیراندازی  اخیر از دست داده است، در برنامه تلویزیونی ای بی سی نیوز با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا، گفت:«هیچ‌وقت مجریان قانون را به خاطر نوع پاسخ و عملکرد آنها در روز حادثه نمی‌بخشد، زیرا هیچ دلیل و بهانه‌ای برای اقدامات و رفتار آنها وجود نداشت.»

آرنولفو ریس که پس از جراحات گلوله از ناحیه بازو، ریه و کمر درحادثه تیراندازی اکنون در حال گذراندن دوران نقاهت در بیمارستان است، با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا که خیلی دیرهنگام با «سالوادور راموس»، فرد مسلح 18 ساله مقابله کرد، گفت: «از آن جا که پلیس هستند جلیقه ضد گلوله داشتند و من چیزی نداشتم، بدلیل واکنش دیرهنگام پلیس بیشتر عصبانی می شوم. پلیس قرار است محافظت و خدمت کند. هیچ بهانه ای برای اقدامات آنها وجود ندارد و هرگز آنها را نخواهم بخشید.»

این آموزگار مقطع ابتدایی مدارس آمریکا که سابقه 17 سال تدریس را دارد، با انتقاد از سیاست های مقابله با اسلحه و تیراندازی در آمریکا گفت که «هیچ آموزشی نمی تواند کارکنان مدرسه را آماده تیراندازی کند. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. ما به بچه هایمان آموزش دادیم که زیر میز بنشینند، و این همان چیزی بود که انجام دادیم. شما می توانید تمام آموزش هایی را که می خواهید به ما بدهید، اما قوانین اسلحه باید تغییر کند و تا قوانین تغییر نکند، هرگز چیزی تغییر نمی کند.»

دو هفته پیش بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «اوالد» ایالت تگزاس آمریکا، 22 نفر از جمله 19 کودک کشته شدند. این حادثه با واکنش های منفی درباره قوانین حمل سلاح در آمریکا و انتقادات زیاد علیه پلیس آمریکا بدلیل عملکرد نامناسب در این حادثه همراه شد. آمارهای جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که حوادث تیراندازی در سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعاً ناامیدکننده بوده است.

انتهای پیام/