شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دسته اول#فوتبال#تیم فوتبال

ملوان بندرانزلی با جام به لیگ دسته اول کشور می رود

ملوان بندرانزلی با جام به لیگ دسته اول کشور می رود

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول کشور، با برتری برابر ویستاتوربین تهران، قهرمان لیگ دسته اول کشور شد.

به گزارش ایرنا، تیمهای فوتبال ملوان و ویستاتوربین تهران از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه در هفته سی و چهارم و پایانی رقابتهای لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که در نهایت ملوانان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند.

ملوانان با برتری در این دیدار ، توانستند علاوه بر صعود به لیگ برتر، عنوان قهرمانی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را نیز کسب و در پایان این بازی،  جام قهرمانی این فصل مسابقات را بالای سر بردند تا با قهرمانی به لیگ برتر صعود کنند.

در نیمه اول این دیدار، ملوانان برتری مسحوسی نسبت به حریف خود داشتند و چند موقعیت مناسب گلزنی نیز به دست آوردند تا اینکه در دقیقه ۴۰ این بازی، حمید کاظمی توانست دروازه ویستاتوربین را باز کند تا ملوان با همین اندوخته یک گل، به رختکن برود.

در نیمه دوم نیز ملوان برتر میدان بود و چند موقعیت مناسب گلزنی نیز به دست آوردند اما از این فرصتها استفاده نکردند و تیم ویستاتوربین نیز چند موقعیت مناسب داشت اما فرصتهای این تیم نیز تبدیل به گل نشد تا در نهایت این بازی با همان تک گل به سود ملوان خاتمه یابد. 

قضاوت این دیدار را ، ناصر جنگی بر عهده داشت که سیدیعقوب حجتی و حسین گلشنی به عنوان کمک داور در این دیدار حضور داشتند، همچنین عرفان گلشنی و حجت اسلامی از تیم ویستاتوربین تهران و حمید کاظمی از ملوان در این دیدار از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

تیم ملوان با ترکیب رضا حیدری ، علیرضا خوش‌کفا، محمدصادق بارانی، حمید کاظمی(دقیقه ۷۶ پرهاد صیاد)، پدرام قاضی پور، امیرحسین یحیی‌زاده (دقیقه ۶۴ مهدی مومنی)، محمدرضا پورمحمد، مهران احمدی (دقیقه ۷۶ فربد بلوک باشی)، سجاد بازگیر (دقیقه ۶۴ ارسلان تفضلی)، محسن انبساطی (دقیقه ۸۴ حسین کامیاب)، سعید کریمی و با سرمربیگری مازیار زارع مقابل ویستاتوربین قرار گرفت.

همچنین تیم فوتبال ویستاتوربین تهران با ترکیب عرفان پورحاتمی، میثم عبدالله‌بخش، محمدرضا حمدی نژاد، عارف صیفی، میلاد ابطحی، رضا شربتی (دقیقه ۷۳ رامین فرنابوس)، حامد اکبری‌پور (دقیقه ۴۶ عرفان گلشنی)، مرتضی حسینی(دقیقه ۶۰ سعید بحرکاظمی) ، مرتضی نگهداری (دقیقه ۶۰ امیرارسلان دلاوری)، حجت اسلامی ، علی ملکی و با سرمربیگری سیدمیلاد بلادی رو در روی ملوان قرار گرفت.

 با پایان یافتن رقابتهای فصل جاری مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب ۷۱ امتیاز  عنوان قهرمانی این رقابتها را کسب کرد، همچنین تیم ویستانوربین تهران با ۳۷ امتیاز در رتبه شانزدهم قرار گرفت و به لیگ دسته دوم سقوط کرد. 

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت پرداختند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ بودند که در نهایت تیمهای ملوان و مس کرمان به مسابقات لیگ برتر صعود کردند.

* حاشیه های دیدار ملوان و ویستاتوربین تهران*

با توجه به اینکه تیم ملوان در صورت کسب پیروزی در بازی برابر ویستاتوربین تهران و بدون درنظرگرفتن نتیجه سایر دیدارها، عنوان قهرمانی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول را کسب می کرد، طرفداران این تیم ساعتها قبل از آغاز این بازی خود را به ورزشگاه رسانده و ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی مملو از طرفداران ملوان شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان که روز پرکار و پرجلسه ای را پشت سر گذاشته بود، در دقایق پایانی این دیدار خود را به ورزشگاه رساند تا در صورت کسب مقام قهرمانی ملوان ، در جشن قهرمانی این نماینده گیلانی صعود کرده به لیگ برتر، شرکت کند.

با توجه به اینکه ملوانان با یک گل از حریف خود پیش بودند و قهرمانی این تیم نیز با همین نتیجه مسجل بود، طرفداران این تیم  چند دقیقه مانده به پایان بازی ، جشن قهرمانی را از روی سکوها آغاز کردند و در انتظار به صدا درآمدن سوت پایان بازی بودند.

با به صدا درآمدن سوت پایان بازی ، نیمکت نشینان و بازیکنان ملوان سر از پا نمی شناختند چون با کسب مقام قهرمانی رقابتهای لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کردند و قهرمانی خود را با صعود به لیگ برتر جشن گرفتند.

در پایان این دیدار نیز از سوی مسئولان سازمان لیگ ، به بازیکنان ملوان مدال قهرمانی و همچنین جام قهرمانی اهداء شد و پس از پایان این مراسم نیز، مدتی بازیکنان و کادرفنی ملوان به همراه طرفداران خود در ورزشگاه، جشن قهرمانی به راه انداختند.

مردم ورزشدوست بندرانزلی نیز که نتوانستند به ورزشگاه بروند ، با قهرمانی تیم ملوان در خیابانهای این شهر به شادی و نشاط پرداختند و در بیرون از ورزشگاه نیز، جشن قهرمانی برپا کردند تا این نفرات نیز به همراه طرفدران حاضر در ورزشگاه، در جشن قهرمانی ملوان سهیم باشند.