شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست

لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌های محیط زیست و انرژی‌های تجدید‌پذیر

لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌های محیط زیست و انرژی‌های تجدید‌پذیر

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باتوجه به اینکه کشور از نظر انرژی‌‎های تجدید پذیر ظرفیت بسیار بالایی دارد، شرکت‌های دانش‌بیان می‌تواند با ورود به این حوزه به توسعه فناوری انرِژی‌های تجدید‎پذیر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در اولین همایش ملی تولید دانش‌بیان، حامی محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست میراث ملی و توسعه آن مهم است و شرکت های دانش بنیان باید محصولاتی تولید کنند تا قابلیت تجزیه پذیری داشت باشد و اثرات زیست محیطی نامطلوب تولیدات کاهش یابد.
وی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان نیاز‌های محیط زیست واضح است و در شرکت‌های دانش بنیان باید از بخش نگری جلوگیری شود.این شرکت باید به گونه‌ای فعالیت داشته باشند تا از فرار مغزها جلوگیری کنند.

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با ابیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند کمک بسیار مهمی به سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند، گفت: یکی از مهم ترین آنها جلوگیری از آلودگی زیست محیطی است. کشور از نظر انرژی‌‎های تجدید پذیر ظرفیت بسیار بالایی دارد ولی به اندازه کافی از آنها استفاده نمی‌شود و شرکت‌های دانش‌بیان می‌تواند با ورود به این حوزه به توسعه فناوری انرِژی‌های تجدید پذیر در کشور کمک کنند.
وی تاکید کرد: همچنین دانش بنیان می تواند در حوزه تولید خودرو فعال باشد و با ارائه راهکارهای جدید و استفاده از از فناوری‌های بروز به بهبود مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا کمک کند.
 گل‌علیزاده اظهار داشت:  شرکت های دانش بنیان محل اتصال فناوری کشور با جهان است و این شرکت‌هاباید در حوزه تولید فناوری های جدید فعالیت بیشتری داشته باشند و موضوع استاندار بودن محصولات شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است.

انتهای پیام