شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#جانبازان#رییس فدراسیون

خوزستان بین هیات‌های جانبازان و معلولان کشور جایگاه پنجم را دارد

خوزستان بین هیات‌های جانبازان و معلولان کشور جایگاه پنجم را دارد

 اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: رتبه هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بین ۳۱ استان، پنجم بود که جزو هیات‌های ممتاز ما به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا سید محمد اسبقیان روز سه شنبه در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به اینکه ارزیابی سال ۱۴۰۰ هیات‌های استانی نیز در حال انجام است بیان کرد: رییس هیات جدید خوزستان باید ضمن حفظ این رتبه، نسبت به ارتقای آن تلاش کند.

وی افزود: همچنین رتبه خوزستان به لحاظ تعداد ورزشکاران سازمان یافته در بین ۳۱ استان، سیزدهم است که مطمئن هستم با توجه به ظرفیت این استان و حضور ورزشکاران مستعد، جایگاه آن در آینده نزدیک بهتر خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با اشاره به قهرمانی ورزشکاران خوزستانی در ورزش های پارالمپیکی و المپیکی بیان کرد: گریه غیرتمندانه خانم هاشمیه متقیان در بازی‌های پارالمپیک مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار همه ایران اسلامی بود و به این تفکر درود می‌فرستم.

وی با بیان اینکه خوزستان همواره در ورزش کشور درخشان ظاهر شده است افزود: افتخارآفرینی جواد حردانی در بازی‌های پاراالمپیک و حضور ارزشمند او در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی هیچ موقع فراموش نمی‌کنیم.

اسبقیان در ادامه به انتخاب بنی تمیم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اشاره کرد و گفت: اخلاق و منش حمید بنی تمیم  زمانی که در فدراسیون کشتی و فدراسیون های دیگر مسوولیت داشت، زبانزد بود و امیدوارم ورزش خوزستان با حضور وی درخشان تر ظاهر شود. خوشبختانه نظم و انضباط حاکم بر این مجمع بسیار خوب بود و این نشان از تدابیر مدیریتی آقای بنی تمیم و همکارانش است.

وی بیان کرد: حردانی از قهرمانان پر افتخار رشته پارا دو و میدانی است و با حمایت خوب آقای بنی تمیم و نصیری می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون موثر واقع شود همچنین ما نیز از وی حمایت خواهیم کرد.

رییس فدراسیون در ادامه به بحث استعدادیابی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که این موضوع به صورت جدی توسط آقای حردانی دنبال شود همچنین از آقای بنی تمیم درخواست دارم که با همکاری بسیج ورزشکاران، بحث شکوفایی و توانمندسازی جانبازان و معلولان جوان را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر شاهد بودیم که آمار ورزشکاران سازمان یافته ما در استان ها به نام رشته‌های دیگر ثبت می‌شود و این موضوع در بحث تخصیص اعتبار به فدراسیون تاثیر دارد لذا از مسوولان ورزش خوزستان می‌خواهم در این زمینه مراقبت لازم را داشته باشد.

اسبقیان گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرصت ارزشمندی است که می توان از آن در جهت رشد هیات‌های استانی بهره برد.در این مصوبه ۱۵ دستگاه اجرایی وظایفی را برعهده داشته که لازم الاجرا هستند به عنوان مثال بر اساس این مصوبه باید بخشی از ساعات تمرینی سالن های ورزشی خود را در اختیار جانبازان و معلولان قرار دهند.

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان روز سه شنبه برگزار شد که در پایان جواد حردانی با ۱۸ رای به مدت چهار سال هدایت این هیات را برعهده گرفت.

در این آیین با اهدای لوح از مهرداد شیروانی رییس سابق هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان تقدیر شد.