شهر خبر

همزمان با گلایه از بدعهدی تل آویو؛

اوکراین درخواست برای تجهیز به سامانه گنبد آهنین را تکرار کرد

اوکراین درخواست برای تجهیز به سامانه گنبد آهنین را تکرار کرد

سفیر اوکراین در سرزمین های اشغالی ضمن گلایه از اینکه تنها ۱۰ درصد تجهیزاتی که تل آویو وعده داده بود در اختیار کی یف قرار گرفته است، درخواست کشورش را برای تجهیز به سامانه گنبدآهنین تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی امروز سه‌شنبه گفت که کشورش مجدداً از تل آویو خواسته است تا سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» را در اختیار کی یف قرار دهد.

«یوگن کورنیچوک» که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: ما باید از شهروندان خود دفاع کنیم، همانطور که اسرائیل از شهروندان خود در برابر حماس دفاع می‌کند.

وی در عین حال گلایه کرد که: تنها ۱۰ درصد از تجهیزات حفاظتی که اسرائیل متعهد شده بود به اوکراین ارائه کند، واقعاً به «کی یف» تحویل داده شده است و تل آویو از اجازه دادن به سربازان مجروح اوکراینی نیازمند به اعضای مصنوعی برای ورود به اسرائیل خودداری می‌کند.

سفیر اوکراین ادامه داد: اسرائیل هنوز در حاشیه امن نظاره گر تحولات است اما باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در کنار کشورهای عادل و دموکراتیک جهان بایستد یا خیر.

بنا به گزارش القدس العربی، اوکراینی‌ها بهار سال گذشته رسماً از آمریکا درخواست کردند که سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکایی و گنبد آهنین را در خاک آنها مستقر کند اما گزارش منتشر شده در فوریه گذشته حاکی از آن بود که تل آویو از فروش سامانه گنبد آهنین به اوکراین امتناع می ورزد تا آن را در رویارویی با روسیه قرار ندهد.

لازم به ذکر است که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین با همکاری رژیم صهیونیستی و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) توسعه یافته است و قرارداد مربوطه اجازه نمی‌دهد این فناوری بدون رضایت هر دو طرف به شخص ثالث فروخته شود.