شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

امیرحسین صادقی: سکوت بیش از حد ضربه مهلکی به باشگاه می‌زند

یکی به ما بگوید رضایتنامه مجیدی را چگونه صادر کردید؟/ مدیران استقلال در باد قهرمانی خوابیده‌اند/ از مربی خونه به خونه در تیم ملی چه توقعی دارید؟

 پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: حاشیه اصلی این بود که فرهاد مجیدی پس از قهرمانی خداحافظی می‌کند و ۲ روز بعد نیز قرارداد بعدی را ببندد. معلوم نیست رضایتنامه وی از طرف باشگاه چه زمانی صادر شده بود.

امیرحسین صادقی

امیرحسین صادقی مدافع سابق استقلال و تیم ملی درباره شرایط امروز آبی ها و جدایی فرهاد مجیدی از این تیم، مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*سکوت خبری که در حال حاضر در استقلال وجود دارد واقعا تعجب‌آور است. مدیران و مربیان استقلال مدام می‌گفتند که برای هواداران تلاش می‌کنند؛ اما حالا هیچ پاسخی به سوالات هواداران داده نمی‌شود و استرس‌ها هر روز بالاتر می‌رود. اگر استقلال برترین تیم کشور است، تنها به پشتوانه این هواداران است و اگر حمایت آنها نباشد هیچ وقت نمی‌تواند صاحب جایگاهی شود و قطعا تعامل با هوادارن برای هر تیمی واجب است.

*با این وضعیت که همه مسئولان استقلال، روزه سکوت گرفته‌اند، قطعا اتفاقات جالبی رخ نخواهد داد. شأن باشگاه استقلال آنقدر پایین نیست که اسم برخی افراد برای سرمربیگری استقلال مطرح شود. پایان این نگرانی‌ها و حواشی تنها به دست مسئولان باشگاه است تا مردم را مطلع کنند. حس می‌کنم مدیران باشگاه هنوز در سرخوشی بعد از قهرمانی هستند و نمی‌دانند چه بلایی به سر استقلال خواهد آمد. برای فصل بعد استقلال نیاز به یک بستر آرام دارد که تلاشی برای ساخت آن دیده نمی‌شود.

*در طول فصل گذشته تلاش برای جلوگیری از حواشی بود و خواستند مشکلات در خود باشگاه حل کنند اما در حال حاضر سکوت بیش از حد ضربه مهلکی به باشگاه می‌زند. چطور می‌شود در شب قهرمانی، خداحافظی فرهاد مجیدی اعلام می‌شود، درحالی که هیچ کس دیگری از آن اطلاعی ندارد و تا حالا نیز هیچ مسئولی برای روشن‌سازی این مسئله صحبتی نکرده است. به یکباره هواداران بی ارزش شدند و نیازی به توضیح برای آنها نیست؟

یکی به ما بگوید رضایتنامه مجیدی را چگونه صادر کردید؟/ مدیران استقلال در باد قهرمانی خوابیده اند/ از مربی خونه به خونه در تیم ملی چه توقعی دارید؟

*حاشیه اصلی این بود که فرهاد مجیدی پس از قهرمانی خداحافظی می‌کند و ۲ روز بعد نیز قرارداد بعدی را ببندد. معلوم نیست که رضایتنامه وی از طرف باشگاه چه زمانی صادر شده بود. چرا این مسائل را هیچ کس توضیح نمی‌دهد؟ از لحاط فنی استقلال هیچ ایرادی ندارد اما حواشی تیم را زمین می‌زند مگر اینکه هر چه زودتر حواشی را ریشه‌کن کنند.

*مشخص است که از مدت ها قبل رفتن فرهاد مجیدی قطعی شده بود و مبلغی هم بابت این مسئله پرداخت شده زیرا هیچ شوکی به باشگاه و مدیریت داده نشد و قرارداد بعدی مجیدی خیلی زود بسته شد. با توجه به اینکه مدیریت استقلال از این مسئله باخبر بوده قطعا برای مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری برنامه داشته است. سوال اینجاست که چرا هیچ کس از این تصمیمات و گزینه‌ها و دلایل فرهاد مجیدی برای خداحافظی خبری نمی‌دهد؟ حتی من به عنوان پیشکسوت استقلال هم از داخل باشکاه اطلاعی ندارم.

یکی به ما بگوید رضایتنامه مجیدی را چگونه صادر کردید؟/ مدیران استقلال در باد قهرمانی خوابیده اند/ از مربی خونه به خونه در تیم ملی چه توقعی دارید؟

*من به جایی رسیدم که با سابقه حضور در ۲ جام جهانی تنها مثل یک طرفدار به تماشای بازی‌ها می‌نشینم. امیدم تنها به بازیکنان و لژیونرهاست و از فدراسیون ناامید هستم زیرا مدیران فدراسیون هیچ بستری برای فوتبال کشور نساختند و فقط عده‌ای دلال با منافع شخصی درحال نابودسازی ورزش مملکت هستند. به جز پیکان و استقلال تیم دیگری به جوانان بها نمی‌دهد.

*مربی «خونه به خونه» که نمی‌تواند برای تیم ملی کاری کند. ما ۲۰ لژیونر داریم و حتی شاید به مهدی قایدی به علت ستاره‌های زیاد، بازی نرسد؛ این‌ها تلاش‌های کی‌روش است که در فوتبال ایران ستاره‌سازی کرد. اما حالا می‌بینیم که ستاره‌های خیلی کمی در لیگ داریم و نسل بعدی فوتبال ما در خطر است. باز هم مجیدی توانست بازیکنان جوانی را به فوتبال کشور معرفی کند اما در تیم‌های دیگر به جز پیکان خبری از ساخت بازیکن نیست. تا ۲سال دیگر می‌بینید که تیم پیکان با استفاده از جوانان چه جایگاهی خواهد داشت.