شهر خبر

نسل جدید موتورهای سه سیلندر ایرانی در آستانه تولیدانبوه

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایران خودرو گفت: مراحل توسعه موتورهای ایرانی کم مصرف با هدف رشد و توسعه موتورهای موجود و با قابلیت کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، به پایان رسیده و تأمین و تدارک قطعات برای تولید انبوه آغاز شده است.

مهدی رجبعلی اعلام کرد: این شرکت دانش بنیان، چشم‌انداز خود را پیشتازی در طراحی و توسعه قوای محرکه پایدار، توجه به کاهش مصرف و آلایندگی پیشرانه‌های خودرو قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس نسل جدید موتورهای ایرانی با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در حال طراحی و توسعه است؛ از این رو طراحی خانواده موتور سه سیلندر را می‌توان مهم‌ترین دستاورد این حوزه اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌ خودرو (ایپکو)، در ادامه گفت: بیشترین فعالیت های توسعه ای قوای محرکه شرکت اپیکو برای رسیدن به مرحله تولید انبوه موتورهای کم مصرف، بر ارتقای کمی و کیفی موتورهای موجود و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت متمرکز شده است.
مدیرعامل شرکت ایپکو با تأکید بر پیشرفت طرح تولید موتور EF۷ پلاس تنفس طبیعی افزود: این طرح از نظر توسعه‌ای در مراحل پایانی است و تامین و تدارک قطعات برای تولید انبوه آغاز شده است.

رجبعلی، ضمن تاکید بر تولید انبوه موتور EF۷ پلاس در آینده نزدیک، اصلی‌ترین طرح این شرکت را، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو دانست و گفت: مراحل توسعه این خانواده موتور در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه اول امسال، بتوانیم قطعاتی که نقشه‌های آن در اختیار سازندگان قرار گرفته را دریافت کرده و وارد فرآیند تاییدیه قطعات شویم و پیش بینی می‌کنیم تا انتهای سال، اولین موتور خانواده موتور سه سیلندر، در خط تولید قرار گیرد.