شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#والیبال#تیم ملی#تیم ملی والیبال

انتظارات از تیم ملی والیبال در شرایط کنونی باید منظقی باشد

انتظارات از تیم ملی والیبال در شرایط کنونی باید منظقی باشد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: با توجه به تغییر نسل در تیم ملی باید انتظارات منظقی و درست باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود افشار دوست کارشناس والیبال کشورمان، در خصوص اتفاقات پیش آمده در تیم ملی و جدایی توتولو از کادر فنی تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: من همیشه درباره مربیان خارجی و ایران مربیان ایرانی و مربیان خودمان را به خارجی‌ها ترجیح داده‌ام، اما شاید بهروز عطایی به ضم اینکه برای اولین بار در چنین رقابت هایی حضور پیدا می‌کرد نیاز داشت یک مربی خوب و صاحب نام را در کنار خود داشته باشد تا بتواند از تجربیات او استفاده کند. اما در ادامه را با توجه به صحبت هایی که شد به دلیل اختلاف نظرها و سلیقه ها تصمیم به قطع همکاری گرفتند. اگر از قبل به این موضوع فکر میشد و پیش بینی می کردند که شاید در ادامه راه با مشکل رو به رو شوند هیچ گاه بهروز عطایی توماس توتولو را به کادر فنی تیم ملی اضافه نمی کرد. در حال حاضر این اتفاق افتاده است، درست یا غلط این ماجرا برای تیم ملی والیبال کشورمان پیش آمده و از این به بعد این بازیکنان و اعضای کادر فنی هستند که صرف نظر از این اتفاق باید با تمام تلاش کار خود را پیش ببرند. در واقع ملی پوشان باید خوب بازی کنند و یک هارمونی مناسبی را برای این مسابقات داشته باشند.

وی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که به این اتفاق هم باید مثبت نگاه کنیم و از این فرصتی که در اختیار مربیان ایرانی قرار گرفته است تا از دانش خود در والیبال بین المللی استفاده کنند. مربیان ایرانی مربیان با دانشی هستند و باید به آن ها زمان دهیم تا بتوانند از دانش خود برای موفقیت والیبال ایران استفاده کنند. توتولو رفته است و دیگر در کنار تیم نیست و از این به بعد هم نباید حرفی از رفتن و یا نبودن این مربی در تیم ملی زده شود چرا که مشکلی را برای تیم ملی حل نمی کند. هرچند ما هنوز نمی دانیم علت اصلی این اتفاق چه بوده است و تا بعد از لیگ ملت ها باید صبر کنیم.

کارشناس والیبال کشورمان در خصوص مصاحبه توماس توتولو بعد از جدا شدن از کادر فنی عنوان کرد: نگاه کنید توتولو مربی بسیار با دانش و با سابقه ای است و سال ها سال در رقابت های مختلف چهانی حضور داشته است و والیبال را در بالاترین سطح والیبال دنیا کار کرده است، اما چیزی که مهم است این است که در شرایط کنونی که تیم ملی در حساس ترین موقعیت خود قرار دارد نباید کادر فنی و توتولو درباره مسائلی صحبت کنند چرا که در این شرایط حرفه ای نیست، پس باید این موضوع را مدیریت کنند تا زمانی که لیگ ملت ها به پایان برسد. بعد از لیگ ملت ها و قبل از مسابقات قهرمانی جهان دقیقا زمانی است که کادر فنی و فدراسیون باید بنشینند و درباره این اتفاق صحبت کنند و مسئله را کنکاشت کنند تا ببیند مشکل اصلی از کجا بوده است.  تیم ملی والیبال کشورمان هدف های بسیار بزرگی دارد و در آینده کار های زیادی را باید انجام دهد، چه بازیکنان و چه اعضای کادر فنی و چه فدراسیون باید در این زمان حمایت همه جانبه را از تیم ملی بکنند تا بتوانیم طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است به هدف های خودمان دست پیدا کنیم.  بازیکنان تیم ملی باید تمام تلاش خود را بکنند تا بتوانند نتیجه بسیار خوبی را در هفته اول رقابت های لیگ ملت ها کسب کنند، هرچند کار بسیار سختی است برابر تیم های باتجربه کار بسیار سختی است اما می توانند نتایج خوبی را برای تیم ملی رقم بزنند.

افشار دوست در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه نگرفتن در لیگ ملت‌ها می‌تواند باعث شود تا کادر فنی تیم ملی بار دیگر تغییر کند گفت: مردم کشورمان در حمایت کردن از ورزش بی نظیر هستند و هر کاری هم برای این مردم کنیم باز هم کم است. مردم حق دارند از والیبال مطالباتی را داشته باشند، اما این مطالبات هم با توجه به اقشار جامعه متفاوت است. در سال های اخیر تیم ملی والیبال کشورمان به قدری خوب ظاهر شده است و بزرگان والیبال را شکست داده که انتظارات از والیبال را بالا برده است و جامعه والیبال هم باید این را بپذیرد که چنین انتظاراتی هم وجود داشته باشد. در حال حاضر با توجه تغییر نسل والیبال کشورمان باید این انتظارات هم مدیریت شود چرا که والیبال در نسل گذشته بازیکنانی را در اختیار داشت که در پست خود وستاره بودند و بهترین نتایج را هم برای تیم ملی رقم زدند. اما اکنون بازیکنان باتجربه تیم ملی رفتند و بازیکنان جوان آمده اند بازیکنانی که تجربه زیادی از مسابقات بین المللی ندارند و شاید اولین بار است در چنین سطحی از والیبال دنیا بازی می کنند. پس در کنار انتظارات باید به تیم ملی فرصت دهیم تا هم بازیکنان با تجربه شوند و هم کادر فنی بتواند تفکرات خود را در این تیم نهادینه کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه هواداران تیم ملی باید نکاتی را که تیم ملی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند بدانند ما بازیکنان خوبی در تیم ملی داریم اما با توجه به جوان بودن و بی تجربه بودن قطعا مشکلاتی را در لیگ ملت ها خواهیم داشت. اگر بخواهم خیلی راحت حرف بزنم باید بگویم یک سری از مسائل وجود دارد که باید آن ها را بپذیریم، در لیگ ملت ها نمی توانیم بگوییم در هر بازی می توانیم پیروز میدان باشیم، چنین تصوری اشتباه است. اگر بخواهیم منظقی به تیم ملی نگاه کنیم باید فرصت بدهیم این تیم پیروز شود شکست بخورد تا بتواند یک تیم یکدستی شود و بعد از لیگ ملت ها انتظار داشته باشیم که تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان عملکردی بهتری را داشته باشد.

کارشناس والیبال کشورمان با بیان اینکه تیم ملی نمیتواند در برابر همه تیم ها موفق به پیروزی شود گفت: نظر شخصی من این است تیم ملی در لیگ ملت ها جنگنده بازی کند یعنی برای تک تک امتیاز ها بجنگند و پا پس نکشد. هر کسی دوست دارد تیم ملی کشورش پیروز شود و نتیجه بسیار خوبی را هم بگیرد اما در شرایط کنونی به شخصه یک بازی خوب و جنگنده از تیم ملی را بیشتر می پسندم.

افشار دوست در ادامه با اشاره به بازی های سخت در هفته اول رقابت های لیگ ملت ها بیان کرد: هفته اول بسیار سخت است تیم ملی کشورمان 2 روز قبل از مسابقات به برزیل رسیده است و شرایط کمی شخت است. در واقع تیم ملی باید 4 روز زودتر به برزیل می رسید که این اتفاق نیوفتاد و طبیعتا بازیکنان برای ریکاوری برای اولین دیدار خود به مشکل می خورند و در بازی اول شاید نتوانند آنطور که شاید و باید برابر چین ظاهر شوند. در ادامه هم بازی استرالیا و ژاپن از نظر زمانی بسیار بهم نزدیک هستند و کمتر از 12 ساعت ملی پوشان باید 2 بازی سنگین را برابر استرالیا و ژاپن انجام دهند، این ها همه سختی های تیم ملی در هفته اول لیگ ملت ها خواهد بود و البته شرایط برای همه تیم ها یکسان است چرا سایر تیم ها هم مانند تیم ملی این فشردگی بازی ها را خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: تیم های هفته اول سرسخت هستند مخصوصا ژاپن که با توپ گیری های خود حریف را خسته می کنند و در نهایت شکست می دهند. ژاپن در حال حاضر با ترکیب کامل خود به لیگ ملت ها آمده است و بسیار خطرناک است. امیدواریم در هفته اول بازیکنان تیم ملی جنگنده ظاهر شوند و با تمام وجود و توان بازی کنند و به راحتی پا پس نکشند تا هم پیروزی را تجربه کنند و هم به سلامت هفته اول را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام