شهر خبر

مرادی: تشویق ملی‌پوشان به شورش، خیانت به وزنه‌برداری است/ برخی فدراسیون‌ها به آشپز هم پاداش می‌دهند

مرادی: تشویق ملی‌پوشان به شورش، خیانت به وزنه‌برداری است/ برخی فدراسیون‌ها به آشپز هم پاداش می‌دهند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به محدودیت منابع مالی فدراسیون گفت: با وجود محدودیت‌ها همه تلاش ما برگزاری اردوها است، اما برخی از بیرون به دنبال تحریک ورزشکاران هستند و این خیانت است. با این منابع ما نمی‌توانیم مانند برخی از فدراسیون‌ها به آشپز هم پاداش بدهیم.

به گزارش ایرنا، علی مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ترک اردو از سوی نفرات ملی‌پوش اظهار داشت: ما کسی را اخراج نکردیم. مشکلاتی بود که بخشی از آن مربوط به فدراسیون و بخشی از مربوط به مجموعه ورزشی آزادی بود. این موارد برطرف شده و شرایط برای حضور در اردو فراهم است. تا چند روز دیگر لیست ملی‌پوشان را اعلام خواهیم کرد و هر قهرمانی که به اردو بیاید قدمش رو چشم ما است. اینکه برخی ادعا می‌کنند ما اخراج کردیم درست نیست. در بحث تغییر کادر فنی نیز به دنبال حفظ قداست مربی تیم بودیم. محمدحسین برخواه از ملی‌پوشان خواسته بود که بمانند و آنان اعتنایی نکردند. باید از این مربی خوب و بااخلاق تشکر کنم او جزیی از خانواده وزنه‌برداری است. 

خبرنگاران از مرادی در خصوص انتصاب سعید علی‌حسینی سووال کردند که او تنها در پاسخ اعلام کرد که به زودی سرمربی تیم ملی را معرفی خواهیم کرد.

مرادی همچنین خاطر نشان کرد: من تمام تلاشم را انجام دادم. نقایص فنی فدراسیون که مربوط به مجموعه ورزشی بود درست شد. تغذیه و مکمل‌ها نیز اصلاح کردیم. البته مکمل مربوط به فدراسیون پزشکی ورزشی است و باید نهایت دقت در انتخاب آن را داشته باشیم. نباید بی محابا استفاده کنیم زیرا ممکن است برای ورزشکاران تبعات زیادی داشته باشد. فیزیوتراب و ماساژور نیز در فدراسیون مستقر شدند و همه چیز برای برگزاری اردو فراهم است. من از اصحاب رسانه خواهش داریم که منصفانه نقد کنند. ملی‌پوشان به حق الزحمه اعتراض دارند آنان باید بگویند چه زمانی حق‌الزحمه پرداخت شود. قرار بود روز گذشته رکوردگیری از ملی‌پوشان انجام شود و بعد از مشخص شدن ۱۰ نفر اصلی تیم ملی برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی حقوق برایشان مقرر گردد. لیست که نهایی شود، دستمزدها را هم پرداخت خواهیم کرد. با وجود منابع مالی محدود این دستمزدها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حواشی اعزام به یونان گفت: نمی دانم چرا برخی از  فرار امثال یکتا جمالی خوشحال هستند. مگر جمالی در این کشور پرورش پیدا نکرد. حتی خانواده او هم از تصمیم این دختر نوجوان بی‌خبر بودند. اتفاقا تصمیم بسیار اشتباهی گرفت و پشیمان خواهد شد همچنانکه برخی دیگر از فراریان اکنون افسردگی گرفتند.

مرادی با اشاره به درخواست کناره‌گیری از سوی پیشکسوتان گفت: من به رای مجمع احترام می‌گذارم. برخی افراد از بیرون، ملی‌پوشان را به شورش تشویق می‌کنند و این خیانت به وزنه‌برداری است. اینکه اگر شرایط اقتصادی کشور خوب نباشد مردم به خیابان بیایند درست است؟ تشویق به شورش خیانت است. ما سالن‌های فدراسیون را بازسازی کردیم. کمبودهایی وجود دارد که در راستای برطرف کردن آن هستیم. محدودیت منابع داریم و به حامیان مالی نیز درخواست دادیم اما با وجود توافق شفاهی در نهایت همکاری نکردند. مانند دیگر فدراسیون‌ها نیستیم که به عکاس و آشپز نیز پاداش بدهند. فدراسیون در سفرهای بین‌المللی نهایت صرفه‌جویی را دارد و من به عنوان سرپرست به یونان رفتم اما مترجم نبودم .در این سفر یک پیشکسوت از اصفهان اعزام کردم که در راستای تکریم بود این چه ایرادی دارد. تمام سفرهای ما با موافقت شورای برون مرزی است.

البته مرادی در این گفت وگو انتقادها را به خبرنگارانی منتسب کرد که جایی در سفرهای اعزامی ندارند. وی گفت: ما منابع محدود داریم و نمی‌توانیم اعزام کنیم و این موجب شده تا برخی قلم فرسایی کنند و آدرس غلط به مخاطب بدهند.

وی در زمینه انتقادات فنی نیز گفت: انتقادات فنی قابل اصلاح است و نباید از انصاف خارج شود.

مرادی که برای انتخابات فدراسیون بین‌المللی نامزد شده است در این خصوص گفت: سه نفر را برای حضور در انتخابات فدراسیون بین‌المللی معرفی کردیم. تمام کشورها این رویه را دارند و تنها آمریکا ۲ نفر برای یک پست معرفی کرده است. من ۱۲ سال دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا بودم و عدم حمایت داخلی موجب شد تا این پست به کشورهای حاشیه خلیج فارس برسد. سابقه حضور در هئیت رئیسه فدراسیون بین‌المللی را دارم. تازه از راه نرسیدم که ادعای کرسی جهانی داشته باشم.

انتخابات کمیته ملی المپیک دیگر موضوع مورد پرسش خبرنگاران بود. مرادی در این زمینه گفت: در حق صالحی‌امیری بی‌اخلاقی‌هایی شد ما باید قدر سرمایه‌ها را بدانیم. سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، شخصیت دوست داشتنی است و تمام تلاش خود را برای توسعه ورزش به کار خواهد گرفت.