شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#رزمایش

همزمان با سفر «وندی شرمن»؛

جنگنده های آمریکا و کره جنوبی عرض اندام کردند

جنگنده های آمریکا و کره جنوبی عرض اندام کردند

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که رزمایش هوایی مشترک جنگنده های کره جنوبی و آمریکا در جهت نشان دادن توانایی و عزم دو طرف برای مقابله با اقدامات پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با دیدار «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا از کره جنوبی، سئول و واشنگتن یک رزمایش مشترک هوایی برای به رخ کشیدن قدرت شان برگزار کردند.

ارتش کره جنوبی در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: کره جنوبی و ایالات متحده توانایی و عزم محکم خود را برای حمله سریع و دقیق به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی نشان دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است که آنها تحرکات را به دقت زیر نظر گرفته اند و برای هرگونه تحریک بیشتر از سوی همسایه شمالی آماده می شوند.

این قدرت نمایی هوایی که شامل ۲۰ جنگنده رادار گریز «اف-۳۵» بود در حالی برگزار شد که روز گذشته نیز دو کشور به طور مشترک تعداد ۸ فروند موشک سطح به سطح در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی شلیک کرده بودند.

شرمن امروز سه شنبه در سفر خود به کره جنوبی اعلام کرد که چنانچه پیونگ یانگ آزمایش هسته‌ای انجام دهد، با پاسخ سریع و قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.

وی در این باره گفت: هرگونه آزمایش هسته‌ای نقض کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود. چنین آزمایشی پاسخی سریع و قاطع را در پی خواهد داشت. همه دنیا قاطعانه و شفاف پاسخ خواهند داد. ما آماده این کار هستیم.

وی همچنین از تمایل دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای از سرگیری گفتگوها با کره شمالی خبر داد.

شرمن روز گذشته وارد کره جنوبی شد و صبح امروز سه شنبه در سئول با «چو هیون-دون» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کرد تا درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی و احتمال هفتمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ گفتگو کند.

پیشتر منابع خبری منابع خبری از آزمایش جدید موشکی کره‌شمالی با پرتاب هشت فروند موشک بالستیک ظرف ۳۰ دقیقه خبر داده بودند. همچنین گفته می شود که کره شمالی برای هفتمین آزمایش هسته ای خود در سال جاری میلادی آماده می شود.