شهر خبر

بارسلونا جراحی می‌شود؛ کاهش ۱۶۰ میلیون یورویی هزینه‌ها

بارسلونا جراحی می‌شود؛ کاهش ۱۶۰ میلیون یورویی هزینه‌ها

تهران- ایرنا- باشگاه بارسلونا بنا دارد در راستای ترمیم وضعیت اقتصادی خود، رقمی بالغ بر ۱۶۰ میلیون یورو از هزینه‌هایش بکاهد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌ وضعیت مالی نه‌چندان جالب باشگاه بارسلونا، سران نیوکمپ را بر آن داشته تا برای کاهش بدهی‌های وحشتناک خود که حدود ۱.۵ میلیارد یورو تخمین زده شده و همچنین  افزایش شانس خود در بازار نقل و انتقالات، به جراحی اقتصادی فکر کنند.

هدف باشگاه از این تصمیم کاهش هزینه تیم از ۵۶۰ به ۴۰۰ میلیون یورو است که برای رسیدن به این هدف، به کاهش حقوق، خرید و انتقال و حتی فروش بازیکنان رسیده است.

تارنمای «اسپورت» درباره این تصمیم بارسا نوشت: وضعیت مالی بارسا به دلیل میراث بجا مانده از بارتومئو مدیر پیشین باشگاه که با اشتباهات مرگبار از نظر فنی و مالی باعث فروپاشی بارسا شد و همچنین ویرانی که کووید -۱۹ به بار آورد یکی از بدترین لحظات خود را پشت سر می‌گذارد. به این موضوع باید دستمزدهای بالای بازیکنان که سال‌ها پیش امضا شده و کاملاً نامتناسب با وضعیت باشگاه است را هم افزود.

به نوشته این تارنما، تداوم این وضعیت مانع از آن می‌شود که آبی اناری‌ها در «بازی جوانمردانه» مالی برای رویارویی با بازار نقل و انتقالات روسفید بیرون بیایند. به همین دلیل، رؤسای نیوکمپ هدف کاهش دستمزد از ۵۶۰ به ۴۰۰ میلیون یورو را در نظر گرفته‌اند زیرا تنها راه برای ورود به بازار نقل و انتقالات تابستان است.

چنانچه «ادوارد رومئو» معاون اقتصادی باشگاه هم در مصاحبه با رادیو کاتالان ۱ «RAC۱» عنوان کرد: دستمزد بارسا تقریباً دوبرابر بایرن‌مونیخ یعنی ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شده است درحالی‌که دستمزد رئال‌مادرید حدود ۴۰۰ میلیون پیش‌بینی می‌شود؛ به همین دلیل حقوق‌ها کاملاً نامتناسب و متورم است و تلاش می‌کنیم به شدیدترین شکل آن را تغییر دهیم تا با واقعیت فعلی باشگاه منطبق باشد.