شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#شورای شهر

انتقاد به حضور نیروهای ناکارآمد از مدیریت سابق شهری در شهرداری تهران

انتقاد به حضور نیروهای ناکارآمد از مدیریت سابق شهری در شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران نسبت به حضور نیروهای ناکارآمد و نفوذی در بدنه شهرداری و بویژه در بخش‌های کارشناسی و آی‌تی شهرداری تهران از دوره قبل مدیریت شهری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که هنوز نسبت به پاک‌سازی این نیروها اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ احمد صادقی در جریان شصت‌و‌هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هک شدن سیستم شهرداری و حمله سایبری به شهرداری اظهار کرد: در چند روز گذشته سازمان فاوا برای مقابله با حمله سایبری تلاش‌های بسیاری انجام داده و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با هدف اختلال در فرآیند خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی اقدام به حمله سایبری و هک کردن سیستم‌های شهرداری کرده‌اند، تاکید کرد: دشمن نظام هر کجایی که نیروهای انقلابی و جهادی تلاش می‌کنند را مورد هدف خود قرار می‌دهد و به دنبال این بوده که فرآیند خدمت‌رسانی را مختل کند.

صادقی با اشاره به اینکه نباید از بدنه خدمتگزار نیروی انقلابی غافل شویم، گفت: متاسفانه هنوز برخی از افراد از دوره گذشته در چنین بخش‌های مهم و حساسی در بدنه شهرداری تهران قرار دارند و اقدامی نسبت به پاک‌سازی نیروهای ناکارآمد و نفوذی صورت نگرفته و انتظار ما این است که این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین مسائل امنیتی و موضوع پدافند عامل را از دیگر موضوعات مهم دانست و گفت: شهرداری تهران باید این مسئله را مورد توجه خود قرار بدهد.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر قائمی نیز در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته کرامت به موضوع هک شدن و حمله سایبری به سیستم‌های شهرداری از روز پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: جا دارد به عنوان نماینده مردم تهران در پارلمان شهری و به عنوان نماینده همکارانم در شورای شهر تهران از شهروندان تهرانی بابت این حمله سایبری و هک سامانه های شهرداری عذرخواهی کنم و امیدوارم با تلاش دوستان در شهرداری تهران اقدامات لازم برای جبران این خسارت صورت بپذیرد و در آینده نزدیک شاهد استمرار خدمات شهرداری تهران به مردم باشیم.

وی افزود: همچنین باید بابت زحمات دوستانی که از روز پنج‌شنبه و در پی این حمله سایبری به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را برای برطرف کردن این مشکل آغاز کرده‌اند تشکر کنم. مجموعه فنی و مدیریت مرتبط و کسانی که درگیر این قضیه بودند در طی این چند روز تلاش‌های بسیار زیادی را انجام دادند.

قائمی با اشاره برای جلوگیری از چنین حوادث و حملات سایبری باید تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در شهرداری تهران تامین کنیم گفت: ما باید خودمان را برای مقابله با چنین حوادثی آماده کنیم و پیشنهاد می‌کنم که شهرداری با حساسیت بیشتر با چنین حوادثی مقابله کند.

انتهای پیام/