شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

آغاز ماجراجویی مربیان ایرانی با سروقامتان در برزیل/ جوانان عطایی پای دیوار چین به صف شدند

آغاز ماجراجویی مربیان ایرانی با سروقامتان در برزیل/ جوانان عطایی پای دیوار چین به صف شدند

تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های لیگ ملت‌های در برزیل از بامداد فردا به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی والیبال کشورمان بعد از 8 ماه با تغییرات بسیار زیاد پا به عرصه مسابقات بین المللی گذاشته است. این تغییر پوست اندازی و حضور بازیکنان جوان در تیم ملی والیبال بوده است، بازیکنانی که جانشین یک نسل طلایی شدند تا بتوانند در آینده نسل طلایی بعدی تیم ملی را بسازند و برای والیبال ایران افتخار آفرینی کنند. از طرفی تیم ملی والیبال کشورمان برای نخستین بار با کادر فنی ایرانی در مسابقات بین المللی حضور خواهد یافت. بهروز عطایی از بعد از المپیک توکیو هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و در رقابت های قهرمانی آسیا 2021 با تیم ملی به قهرمانی رسید. 

در ادامه تیم ملی والیبال برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان باید هرچه سریع تر تمرینات خودش را آغاز می‌کرد، سرمربی تیم ملی که خود سرمربی تیم والیبال لبنیات هراز آمل بود تا اواخر اسفند ماه مشغول رقابت های لیگ برتر والیبال بود. عطایی قبل از پایان لیگ برتر به فدراسیون پیشنهاد داد تا امیرخوش خبر بار دیگر به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال منصوب کند. پس از اتمام لیگ برتر هم عطایی به همراه امیرخوش خبر اعلام کردند که اردوهای تیم ملی از 20 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

سرانجام روز 20 فروردین ماه نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بعد از انجام تست کرونا وارد اردوی تیم ملی والیبال شدند تا تمرینات خود را برای آماده سازی انجام دهند. پس از برگزاری دور اول اردو بازیکنان ملی 2 باشگاه شهداب یزد و پیکان تهران در اختیار تیم های خود قرار گرفتند تا برای این رقابت ها آماده شوند. بهروز عطایی هم که توماس توتولو رابه عنوان دستیار خود انتخاب کرده بود 24 اردیبهشت ماه وارد ایران شد تا کادر فنی تیم ملی والیبال ایران تکمیل شود.

پس از پایان رقابت های جام باشگاه های آسیا ملی پوشان به اردوی تیم ملی اضافه شدند تا تمرینات با نفرات کامل از سر گرفته شود. اردوی تیم ملی والیبال کشورمان به مدت یک هفته برگزار شد و بعد از آن تیم ملی والیبا ایران برای انجام بازی های تدارکاتی راهی صربستان شد. پس از حضور تیم ملی والیبال در صربستان و انجام 2 بازی تدارکاتی به یکباره خبر رسید که توماس توتولو به دلیل اختلاف سلیقه با سرمربی تیم ملی از کادر فنی تیم ملی جدا شده است و در لیگ ملت های والیبال در کنار تیم ملی نخواهد بود. هرچه که بود ملی پوشان از صربستان باید عازم برزیل می شدند تا برای رقابت های لیگ ملت ها آماده شوند. در این دوره از رقابت ها بازیکنان باتجربه همچون جواد کریمی، علی اصغر مجرد، میثم صالحی و مجتبی میرزاجانپور به دلیل مصدومیت حضور نخواهند داشت.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ملی‌پوشان کشورمان ابتدا عازم استانبول شدند و سپس با پرواز ترکیش، استانبول را به مقصد سائوپائولو ترک کردند تا پس از پروازی ۱۴ ساعته با فاصله زمانی ۴ ساعته با پرواز سائوپائولو به برازیلیا خود را به محل برگزاری این رقابت‌ها برسانند که به دلیل تاخیر پرواز استانبول به سائوپائولو کاروان والیبال ایران به پرواز سوم خود یعنی سائوپائولو به برازیلیا نرسید.

پس از اعتراض ها و پیگیری امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان به هواپیمایی ترکیش مسئولین این شرکت هواپیمایی قول دادند که با پرواز بعدی تیم ایران را به برزیلیا برسانند.

ملی‌پوشان کشورمان پس از یک سفر هوایی ۱۴ ساعته و ۸ ساعت معطلی در فرودگاه سائوپائولو به سمت برزیلیا محل برگزاری هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال رفتند در این میان برخی از چمدان‌های بازیکنان و کادر فنی در باربری فرودگاهی هواپیمایی ترکیش دچار شکستگی شده تا جایی که برخی از بازیکنان مجبور به خرید چمدان جدید شده‌اند.

تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های به ترتیب به مصاف چین، هلند، استرالیا، ژاپن، بلغارستان، آمریکا، برزیل، کانادا، لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی شهرهای برزیل، بلغارستان و لهستان برگزار خواهند شد.

نگاهی به تیم ملی والیبال چین در لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۹

چین در لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۹ با کسب 1 پیروزی، 14 شکست و 4 امتیاز عنوان شانزدهم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول که خود میزبان بود نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد و در 3 دیدار هفته نخست خود برابر آلمان، ایران و ایتالیا شکست خورد. همین 3 شکست در هفته اول کافی بود تا چینی ها نتایج هفته های بعدی را هم به حریفان خود واگذار کند. چشم بادامی ها در لیگ ملت های 2019 تنها موفق به شکست تیم بلغارستان شدند و با عملکردی ضعیف در جایگاه شانزدهم لیگ ملت ها ایستادند. تیم ملی والیبال چین در رده بندی تیم های والیبال جهان در رده 22 قرار دارد.

آخرین دیدار ایران و چین

آخرین دیدار ایران و چین به مسابقات قهرمانی آسیا سال 2021 بر می‌گردد؛ جایی که ایران چین را مغلوب خود کرد. ملی پوشان ایران در شهریورماه سال 1400 در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی والیبال آسیا به مصاف چین رفتند و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند. تیم ملی والیبال ایران در ست دوم این مسابقه 25 بر 17 مغلوب چین شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 17 به پیروزی رسید تا در نهایت 3 بر یک فاتح این جدال حساس باشد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی در مناطق یک تا 6 زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

جدال دو تیم در حالی به سود ایران تمام شد که تیم چین با میانگین 9 مسابقه ملی برای بازیکنان خود از تجربه بیشتری نسبت به تیم ایران (سه بازی) برخوردار بود. همچنین میانگین سنی تیم چین با 24.5 سال، نسبت به تیم ایران (24 سال) بیشتر بود. تیم های ایران و چین تا کنون 39 بار برابر هم قرار گرفته اند که 23 برد سهم ملی پوشان و 16 برد هم سهم چشم بادامه ها بوده است.

در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها و در هفته اول تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت که ستاره های نام آشنای خود را در اختیار ندارد و با یک ترکیب کاملا جوان پا به این مسابقات گذاشته است. تیم‌های ملی ایران و چین بامداد روز چهارشنبه از ساعت 01:۳۰ به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت.

اسامی بازیکنان تیم های ملی والیبال کشورمان و چین در مسابقات لیگ ملت‌های 2022 به صورت زیر است:

تیم ملی چین (لیست 25 نفره چین در لیگ ملت ها):

پاسورها: یو یاوچن، لیو منگ، چن لیانگ، وانگ هبین،

پشت‌خط‌ زن ها: دای چینگ یائو، جیانگ چوان، ژانگ گوانهوا، وو پنگجی

سرعتی‌زن ها: لی یونگژن، جیانگ ژنگ یانگ، ژانگ ژجیا، وانگ دونگچن، پنگ شیکون، دای هایبو، میائو روانتونگ،

دریافت کننده ها: ژانگ بینگ لانگ، یو یوانتای، وانگ جینگی، یوان دانگی، ژانگ جینگین، ژای دجون

لیبرو ها: کو زونگشوایی، یانگ ییمینگ، یانگ تیانیوان، چی جیهائو

هدایت چینی‌ها را  چنگ شنگ وو بر عهده دارد.

تیم ملی ایران (لیست 25 نفره ایران در لیگ ملت ها):

پاسور ها: جواد کریمی محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، علی رمضانی

پشت‌خط‌ زن ها: امین اسماعیل نژاد، بردیا سعادت، صابر کاظمی، پوریا یلی

دریافت کننده ها: میلاد عبادی پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، امیرحسن فرهادی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، مجتبی میرزاجانپور، احسان دانش‌دوست

سرعتی‌زن‌ها: محراب ملکی، مهدی جلوه، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، امیررضا سرلک، علی اصغر مجرد

لیبرو‌ها: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا موذن، ابوالفضل قلی پور

هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم  بهروز عطایی بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز اول هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها (چهارشنبه 18 خرداد ماه):

بلغارستان – صربستان، ساعت 01:00 بامداد

چین – ایران، ساعت 01:30 بامداد

کانادا – آلمان، ساعت 04:00 بامداد

اسلوونی – آمریکا، ساعت 04:30 بامداد

انتهای پیام