شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقتصاد مقاومتی#مجلس#قانون اساسی

رئیس کمیته حقوقی اصل نود قانون اساسی مجلس:

حمایت از دانش‌بنیان‌ها از محورهای اقتصاد مقاومتی است

حمایت از دانش‌بنیان‌ها از محورهای اقتصاد مقاومتی است

اصفهان- رئیس کمیته حقوقی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از محورهای اقتصاد مقاومتی است که بی تردید نقش مجلس در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فراکسیون دانش بنیان برای نخستین بار از ابتدای کار مجلس یازدهم تشکیل شد، اظهار داشت: اکنون هدف این فراکسیون طرح و بررسی دغدغه‌های حوزه دانش بنیان و فرآیندهایی است که باید برای تحقق شعار سال سپری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده و امسال را تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند، این فراکسیون اکنون پویاتر و فعال‌تر عمل می‌کند.

رئیس کمیته حقوقی اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش مجلس، اضافه کرد: شورای نگهبان برای رفع برخی ابهامات این طرح را یازدهم اردیبهشت ماه مجدد به مجلس بازگرداند که امید است این قانون با رفع ابهامات عملیاتی و آئین نامه آن ابلاغ شود.

آزاد با بیان اینکه تصویب این قانون بی تردید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسیار مؤثر خواهد بود، ابراز داشت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور از محورهای اقتصاد مقاومتی است و تقویت و برطرف کردن نقاط ضعف، حمایت‌ها و توسعه کمی و کیفی آنها بسیار به اقتصاد دانش بنیان کشور کمک می‌کند.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی تردید نقش مجلس شورای اسلامی در این زمینه بی تأثیر نیست و امید است با همراهی دولت سیزدهم شعار امسال محقق شود.