شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#لیگ برتر#جام جهانی

پورمند در گفتگو با مهر:

بدون بازی تدارکاتی زنگ تفریح خواهیم شد/ لیگ برتر فقط درجا زد!

بدون بازی تدارکاتی زنگ تفریح خواهیم شد/ لیگ برتر فقط درجا زد!

کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید تا قبل از شروع جام جهانی چند بازی تدارکاتی انجام دهیم، گفت: با شرایطی که فوتبال ملی ما در حال حاضر دارد، زنگ تفریح حریفان خواهیم شد.

علیرضا پورمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی گفت: متأسفانه فوتبال ملی ما روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. نبود بازی‌های تدارکاتی، عدم سازمان دهی و مشخص نبودن وضعیت رئیس فدراسیون فوتبال باعث شده تا فوتبال دچار هرج و مرج شود.

وی افزود: در حالی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی در حال آماده سازی خود هستند و بازی‌های تدارکاتی زیادی را برگزار کرده اند، ما هنوز نتوانسته ایم یک بازی تدارکاتی انجام دهیم.

پورمند خاطرنشان کرد: وعده و وعید زیاد داده شده است. نام تیم‌های بزرگ به مردم گفته می‌شود اما به عمل که می‌رسد، هیچ کدام محقق نمی‌شود. روزها را به سرعت از دست می‌دهیم و هر روز که می‌گذرد به شروع جام جهانی نزدیک می‌شویم. اما متأسفانه هیچ اتفاقی برای فوتبال ملی ما رخ نمی‌دهد و تنها در حرف می‌شنویم فوتبال ما با انجام بازی‌های تدارکاتی قوی در جام جهانی موفق خواهد شد.

کارشناس فوتبال تأکید کرد: مطمئناً با این شرایطی که در پیش گرفته ایم در جام جهانی زنگ تفریح حریفان خواهیم شد. اسکوچیچ دوست دارد در جام جهانی روی نیمکت بنشیند و یک رزومه خوب برای خود درست کند و اصلاً به دنبال این نیست که تیم ملی چه نتایجی در جام جهانی خواهد گرفت.

پورمند در خصوص عملکرد لیگ بیست و یکم اظهار داشت: فوتبال ما نسبت به فوتبال دنیا در حال درجا زدن است. متأسفانه لیگ ما به دلیل نبود ساختار قوی و امکانات حداقلی هیچ وقت پیشرفت نداشته است. دو تیم پرطرفدار ما هم به دلیل نداشتن امکانات کافی سالهاست که در لیگ قهرمانان موفق نیستند. لیگ ما ستاره و امکانات ندارد و در بعضی از استان‌ها زمین چمن باکیفیت نداریم و این مسائل باعث شده تا فوتبال ما در حال درجا زدن باشد.

وی در مورد عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر تأکید کرد: آبی‌ها با تمام فراز و نشیبی که داشتند توانستند با ثبت رکوردهای خیلی خوب به قهرمانی دست پیدا کنند. مجیدی کار بزرگی انجام داد. اگرچه حاشیه‌های زیادی در استقلال وجود داشت اما با تجربه‌ای که او پیدا کرده بود و مدیریت قوی و همدلی بازیکنان، حاشیه‌ها نتوانست استقلال را به زمین بزند و آبی پوشان توانستند با ۳۰ بازی بدون باخت، بهترین خط حمله و بیشترین امتیاز به قهرمانی دست پیدا کرده و رکورددار ایران شوند.

وی در مورد عملکرد پرسپولیس گفت: پرسپولیس اسیر حواشی شد. تمرکزش از روی مسائل فنی بیرون رفت و بیشتر به دنبال برطرف کردن حاشیه‌ها بوده است. اگرچه کادر فنی و بازیکنان هم اشتباهاتی داشتند اما در مجموع حاشیه‌ها به پرسپولیس ضربه زد. تیمی که می‌توانست قهرمان لیگ شود در نیم فصل دوم اسیر حاشیه‌ها شد. سرمربی اش به دلیل اعتراض‌های مکرر قافیه را باخت و چندین بار اخراج شد و در مجموع پرسپولیس صلابت فصل‌های گذشته را نداشت و نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات بعد از پایان لیگ در فوتبال ما عجیب است. فرهاد مجیدی استقلال را ترک کرد. او می‌توانست در استقلال در فصل آینده موفق باشد اما به طور حتم شرایط را به گونه‌ای دیده بود که شاید نتواند در لیگ بیست و دوم موفق باشد. حالا باشگاه استقلال باید به دنبال جذب یک مربی خوب برای آبی پوشان باشد. استقلال با تیم ملی الان یک درد مشترک دارند و آن این است که هر دو به راحتی نباید زمان را از دست بدهند. اگر این اتفاق رخ دهد نه تیم ملی در جام جهانی موفق خواهد بود و نه استقلال درلیگ بیست و دوم.