شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه

در هفتمین جلسه کارگروه ستاد راهبری حفظ مطرح شد؛

جزئیاتی از مصوبه حمایت از تشویق حافظان، مربیان و موسسات قرآنی

جزئیاتی از مصوبه حمایت از تشویق حافظان، مربیان و موسسات قرآنی

در هفتمین جلسه مربوط به کارگروه اعتبارات ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه جزییات حمایت از تشویق حافظان، مربیان و موسسات قرآنی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جلسه مربوط به کارگروه اعتبارات ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه برگزار شد.

بررسی برنامه‌های پیشنهادی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، بررسی طرح‌های تفصیلی ارائه شده از سوی سازمان دارالقران الکریم در خصوص رصد و نیازسنجی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم، بررسی طرح تلویزیونی حافظ ارائه شده از سوی سازمان صدا و سیما (شبکه قرآن)، بررسی برنامه‌های پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح از جمله دستور کار این جلسه بوده است.

بر همین اساس مصوبات جلسه به شرح زیر قرار گرفت: حمایت از تشویق حافظان، مربیان و موسسات قرآنی

۱. مقرر شد در برنامه تشویق حافظان قرآن کریم که در جلسات قبلی عنوان کلی آن تصویب رسیده بود، با در نظر گرفتن حداقل محفوظات یک جز، حدود ۲۲,۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شود. ارزیابی حافظان در این برنامه بر اساس آزمون‌های حفظ عمومی انجام خواهد شد و طرح تفصیلی این برنامه به همراه پیش‌نویس دستورالعمل آن باید از سوی سازمان دارالقرآن الکریم ارائه شود.

۲. مقرر شد برای حمایت از آموزش‌های تخصصی حفظ قرآن کریم که در مدارس شبانه روزی حفظ انجام می‌شود حدود ۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شود. منوط به ارائه طرح تفصیلی و دستورالعمل آن از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی و تصویب در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم

۳. مقرر شد برای حمایت از مؤسسات مردمی حفظ قرآن کریم، بر اساس موفقیت قرآن آموزان تحت پوشش آنها در آزمون‌های حفظ عمومی، حدود ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شود. منوط به ارائه طرح تفصیلی و دستورالعمل آن از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی و تصویب در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم

۴. مقرر شد برای حمایت از مربیان حفظ بر اساس خروجی آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم حدود ۳ میلیارد تومان پیش بینی شود.

۵. مقرر شد برای تهیه آئین نامه حمایت از مربیان حفظ قرآن کریم جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، دارالقرآن‌های بسیج، دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل و پیش‌نویس های لازم تدوین شود.

۶. عنوان برنامه پیشنهادی «تجربه نگاری مؤسسات حفظ قرآن کریم برتر و موفق کشور» به صورت کلی تصویب و مقرر شد طرح مورد نظر برای تهیه یک عنوان کتاب از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارائه شود.

۷. برنامه «طراحی و اجرای دوره‌های توانمندسازی مدیریت مراکز آموزشی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از عنوان برنامه‌های پیشنهادی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بود که کلیات آن تصویب شد.

۸. مقرر شد برنامه‌های ارائه شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، با توجه به اقدامات ملی مصوب آن نهاد در سند ملی حفظ قرآن کریم کشور بازنگری شده و در جلسه بعدی ارائه شود.

۹. کلیات برنامه ارائه شده از سوی صدا و سیما برای شبکه قرآن با عنوان «حافظ» تصویب نشد و مقرر شد طرح این برنامه در کارگروه مضامین کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی و کارشناسی شود.

۱۰. کلیات دو عنوان برنامه «بازنگری در سرفصل‌های آموزشی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم» و «طراحی سامانه برای وضعیت سنجی مربیان حفظ قرآن کریم کشور» برای سازمان دارالقران الکریم تصویب شد.

۱۱. مقرر شد تمامی برنامه‌هایی که کلیات آنها مورد تصویب کارگروه اعتبارات قرار گرفته است مشروط به ارائه طرح، دستورالعمل اجرایی و برآورد هزینه‌ها از سوی نهاد متولی و با نظارت کامل این کارگروه انجام خواهد شد.

۱۲. در پایان مقرر شد روز چهارشنبه اولویت برنامه‌هایی که تاکنون کلیات آنها تصویب شده است در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بر اساس ویژگی‌هایی از جمله اثرگذاری بیشتر، جریان ساز بودن، تحولی بودن و … مورد بررسی و دسته بندی قرار بگیرند.