شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان

تصاویر زد و خورد نمایندگان پارلمان اسراییل بعد از درخواست‌ها برای استعفای بنت

همزمان با شکست خوردن ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی در تصویب طرحی مهم در کنست و درخواست احزاب اپوزیسیون از نخست‌وزیر این رژیم برای استعفا، چند نماینده صهیونیست با هم درگیر شدند.

كنست پارلمان اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری‌زبان از وقوع تنش و درگیری بین نمایندگان پارلمان رژیم موقت صهیونیستی (کنست) در جلسه شامگاه دوشنبه خبر دادند.

ائتلاف کابینه تل‌آویو به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» شامگاه دوشنبه طرحی را برای تمدید اعمال‌شدن قوانین این رژیم بر شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه «ج» کرانه باختری به صحن کنست آورده بود.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، این طرح اما با مخالفت احزاب اپوزیسیون و همچنین دو نماینده عرب از حزب «لیست مشترک اعراب» که در ائتلاف کابینه بنت حضور دارد، رأی نیاورد.

رسانه‌های صهیونیستی شکست ائتلاف کابینه در تمدید اعمال قوانین رژیم جعلی اسرائیل بر شهرک‌ها در کرانه باختری را ضربه سختی به پیکره کابینه بنت توصیف می‌کنند که می‌تواند به حضور وی در نخست‌وزیری پایان دهد.

بر اساس این گزارش، با اینکه تمدید نشدن این طرح می‌تواند شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری را از حمایت نظامیان اسرائیلی بی‌بهره کند اما با این حال،‌ احزاب اپوزیسیون برای ضربه زدن به کابینه بنت به آن ۵۸ رأی منفی دادند.

«بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و رهبر احزاب مخالف کابینه در کنست، طی اظهارات کوتاهی با درخواست از بنت برای استعفا، گفت: «بنت، به خانه برگردد. ماجرا تمام شده است. زمان بازگرداندن اسرائیل به راست‌گرایان است».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بعد از این اظهارات نتانیاهو و دیگر سران احزاب اپوزیسیون مبنی بر لزوم استعفای بنت بود که تنش در کنست بالا گرفت و نمایندگان عضو ائتلاف کابینه با قانون‌گذارانی مخالف درگیر شدند.

پیش از این، بنت با اشاره به هرج و مرج در فلسطین اشغالی، گفت که اسرائیل در حال نزدیک شدن به فروپاشی است.

«تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد نیز چندی قبل ارزیابی کرد که رژیم صهیونیستی در سایه چند دستگی بی‌سابقه، وارد مرحله خودویرانگری شده است.