شهر خبر

آزادکاران انتظارات را برآورده کردند/ استقبال از جام تختی کاهش یافته است

آزادکاران انتظارات را برآورده کردند/ استقبال از جام تختی کاهش یافته است

پیشکسوت کشتی گفت: استقبال از جام تختی کاهش یافته است اما همچنان می‌توانیم شاهد مسابقات جذابی باشیم.

محمدحسین محبی، پیشکسوت کشتی، درباره عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: نتایج به دست آمده گویای همه چیز است، چهار کشتی‌گیر در بخش آزاد داشتیم که موفق شدند سه مدال طلا و یک نقره کسب کنند که نتیجه خوبی است البته از این کشتی‌گیران جز این هم انتظار نمی‌رفت.‌

وی با اشاره به دوری چندین ماهه حسن یزدانی و امیرحسین زارع از مسابقات گفت: پس از مسابقات جهانی نروژ تعدادی از کشتی‌گیران از جمله حسن یزدانی و امیرحسین زارع در هیچ رویدادی حضور نداشتند. به اعتقاد من این دوری چند ماهه نیاز هم بود و تصمیم درستی بود که کادر فنی گرفت و فکر می‌کنم شرکت در این جام هم اتفاق خوبی در روند آماده سازی این چهار کشتی گیر بود. خوشبختانه هر چهار نماینده ایران نشان دادند با توجه به دوری از مسابقات در اردوهای تیم‌ملی خودشان را آماده نگه داشتند.

محبی در خصوص برگزاری جام تختی و عدم حضور آمریکا در این مسابقات علارغم دعوت فدراسیون ایران، تصریح کرد: جام تختی اواخر همین ماه به میزبانی تنکابن برگزار خواهد شد و قطعا کشتی‌گیران خوبی را در این مسابقات خواهیم دید. قبول دارم که استقبال از این جام در مقایسه با گذشته کاهش داشته و به تازگی هم تیم آمریکا با اینکه فدراسیون ایران دعوت‌نامه ارسال کرده بود، نپذیرفت که در جام تختی شرکت کند ولی با این حال امیدوارم تیم‌هایی خوب شرکت کنند و شاهد رقابت‌های جذابی باشیم. درست است که در این جام ستاره‌های صاحب نام نیستند اما کشتی کم ستاره ندارد و قطعا مسابقات خوبی را از کشتی‌گیران جوان شاهد خواهیم بود.

محبی در پایان با مناسب خواندن شرایط کشتی آزاد برای حضور موفق در مسابقات جهانی گفت: تیم‌ ملی کشتی آزاد در نروژ بسیار قوی ظاهر شد، حالا هم چیزی تا مسابقات جهانی صربستان باقی نمانده و انتظارات از این تیم و این کادر بالاست اما به اعتقاد من جای نگرانی نیست چون پتانسیل تکرار نتایج قبل را داریم.‌ به نظر می‌رسد اگر شرایط با همین روند ادامه پیدا کند تا المپیک پاریس می‌توانیم شاهد نتایج خوبی از شاگردان درستکار باشیم.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام