شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انرژی اتمی#خبرنگاران

ند پرایس:

آمریکا به گزارش و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد دارد

آمریکا به گزارش و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران تاکید کرده است که واشنگتن به گزارش و مدیرکل آژانس اعتماد کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت و سرانجام مذاکرات هسته‌ای با ایران با اشاره به گزارش اخیر جهت دار آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: که واشنگتن به این گزارش و مدیرکل آژانس اعتماد کامل دارد.

در شرایطی که آمریکا نتوانسته به تعهدات خود ذیل توافقات و تعهدات وین عمل کند، اما سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی شد که واشنگتن به دنبال بازگشت متقابل به توافق است، زیرا این توافق به نفع امنیت ملی آمریکاست.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌های سیاسی متوقف شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ (روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان) به پایتخت‌های خود بازگشته و با مقام‌های عالیرتبه خود مشورت کنند.

پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در پیامی توئیتری به اظهارنظر پیرامون موضع واشنگتن در قبال مذاکرات لغو تحریم‌های ضد ایرانی در وین پرداخته و گفته بود: به نظر می‌رسد واشنگتن سعی دارد برخی تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) علیه ایران را حفظ کند.

چند روز پیش از این نیز، وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به سنگ اندازی های این کشور در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران، مدعی شده بود که این امر در اختیار ایران است که مطالبات فراتر از توافق برجام را کنار بگذارد و با حسن نیت تعامل نماید. وزارت خارجه آمریکا در عین حال ادعا کرده بود که در صورت پایبندی ایران به انجام مذاکرات با حسن نیت و تمرکز مستقیم بر توافق، دستیابی به توافق ممکن است.