شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت

وزیران خارجه عراق-اردن و مصر در بغداد اعلام کردند؛

همکاری ۳ کشور عربی برای تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق

همکاری ۳ کشور عربی برای تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق

وزیران خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن بر همکاری سه‌جانبه و تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق میان سه کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به همراه سامح شکری و ایمن الصفدی، همتایان مصری و اردنی خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد بر همکاری سه‌جانبه و تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق میان سه کشور تاکید کردند.

فواد حسین گفت: در دیدارهای مشترک با وزرای خارجه مصر و اردن درباره تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر کشورهای منطقه رایزنی کردیم و رویکردی عربی برای ارتباط و تماس با طرفین بحران اوکراین وجود دارد.همچنین در این دیدار درباره مسائل مورد اهتمام مشترک سه کشور و همکاری مشترک برای مقابله با چالش‌ها تبادل نظر شد.

سامح شکری نیز گفت: هدف از چارچوب سه‌جانبه حمایت از امنیت و ثبات عراق و حمایت از آن در مقابله با تروریسم است و ما برای تقویت موضع عراق و بازیابی جایگاهش در منطقه تلاش می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر اعلام کرد: ارتباط کامل اقتصادی پرونده مهمی در روابط سه کشور و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد است و از طریق اشتغالزایی و اتصال خطوط برق که در آستانه تکمیل شدن میان عراق، اردن و مصر است، سود آن شامل مردم سه کشور خواهد شد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز گفت: این سفر ما به بغداد برای پیگیری همکاری سه جانبه و توافقات صورت گرفته میان سه کشور و بررسی چالش‌های منطقه‌ای و تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین است.ما از عراق در مقابله با همه چالش‌های امنیتی حمایت می کنیم زیرا امنیت و ثبات عراق به نفع همه ماست و گام‌های بلندی در پرونده‌های مشترک در زمینه انرژی و حمل و تقل برداشته ایم. خط لوله نفتی میان سه کشور پروژه بزرگی است و نیازمند بررسی‌ها و توافقات بسیاری است و ۸۰ درصد از آمادگی‌ها برای انجام این پروژه انجام شده است و ما منتظر گام‌های دیگر هستیم.

وی در پایان گفت: ما با عراق بر سر اتصال خطوط برق توافق کردیم و روند برق‌رسانی به این کشور در سال آتی آغاز خواهد شد. همچنین ۹۰ درصد از پروژه ایجاد شهرک صنعتی مشترک تکمیل شده است.