در استراتژی ما جایی برای تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد

« محمد اسلامی » امروز (دوشنبه) تاکید کرد در استراتژی ایران جایی برای تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد و آنچه گفته می‌شود فقط اتهامات بدخواهانه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با الجزیره گفت: تصمیم برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد با مسئولان مربوطه است، اما بدون توجه به سرنوشت توافق هسته‌ای به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد.

در استراتژی ما جایی برای تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد

ساعتی پیش رافائل گروسی مدیرکل سازمان انرژی اتمی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادعا کرد: ایران توضیح معتبری برای یافته‌های ما در سه مکان نامشخص ارائه نکرده است. این کشور باید بدون معطلی همکاری کند، در غیر این صورت تضمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش نخواهیم داد.

پیش‌تر، اولیانوف گفته بود ممکن است این نشست، پرتنش باشد. چرا که به جز مسائل جاری، موضوعاتی مانند توافق هسته‌ای در وین و جنگ اوکراین نیز محور گفتگو‌ها در نشست خواهد بود. انتظار می‌رود در این نشست، قطعنامه ضد ایرانی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه کرده اند به بحث گذاشته شود. این قطعنامه به دنبال محکوم کردن کشورمان است و از ایران می‌خواهد به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

این اولین بار نیست که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رغم همکاری‌های همه جانبه ایران و بازرسی‌های همه جانبه این نهاد از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، ادعاهایی علیه این برنامه مطرح کرده است.