شهر خبر

امروز انجام شد؛

رایزنی صالح و الکاظمی با وزیران خارجه اردن و مصر

رایزنی صالح و الکاظمی با وزیران خارجه اردن و مصر

وزرای خارجه مصر و اردن در سفر خود به بغداد با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، و ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، امروز در سفر خود به بغداد با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، دیدار کردند.

رئیس جمهوری عراق در این دیدار بر اهتمام عراق به گسترش روابط با مصر و اردن و توسعه این روابط از طریق تفاهمات انجام‌شده میان سه کشور در عرصه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و هماهنگی مواضع برای تثبیت امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

برهم صالح در این دیدار گفت: امنیت و ثبات عراق امری اجتناب‌ناپذیر برای تحقق امنیت منطقه است. باید با جدیت برای کاهش تنش‌های منطقه و فراهم کردن زمینه برای ایجاد چارچوبی برای همکاری منطقه‌ای با تکیه بر اقتصاد و بازرگانی در رویارویی با چالش‌های مشترک اقتصادی و امنیتی و زیست‌محیطی تلاش کرد.

همچنین وزیران خارجه اردن و مصر با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم دیدار کردند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ، همکاری در برابر چالش های مشترک و مبارزه با تروریسم و تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار را بررسی کرد.

الکاظمی گفت: عراق به روابط خود با مصر و اردن می‌بالد و در پی گسترش این روابط در همه عرصه‌ها به منظور تقویت چشم‌اندازهای توسعه اقتصادی و تحقق امنیت غذایی مشترک است.

نخست وزیر عراق همچنین بر اهمیت همکاری و هماهنگی مواضع منطقه‌ای برای تثبیت صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد و افزود که اجرای توافقات پیشین در دیدارهای سران سه کشور که آخرین آنها در بغداد برگزار شد می‌تواند موجب رقم خوردن آینده بهتر برای این سه کشور و کل منطقه شود.

وزرای خارجه اردن و مصر نیز ضمن ابلاغ سلام گرم سران کشورهایشان به الکاظمی بر اهمیت همکاری در برابر چالش‌های مشترک تأکید کردند.

در این دیدار همکاری‌های امنیتی و دفاعی مشترک در برابر تشکیلات تروریستی و ادامه همکاری و تبادل اطلاعات در این چارچوب و ایجاد فضای مناسب برای توسعه اقتصادی تأکید شد.

گفتنی است که وزرای امور خارجه مصر و اردن صبح امروز در سفری رسمی وارد بغداد شدند.