شهر خبر

جنبش «أمل» لبنان:

لبنانی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دست‌بسته باقی نمی‌ماند

لبنانی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دست‌بسته باقی نمی‌ماند

جنبش «أمل» لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که لبنانی ها اجازه نمی دهند رژیم صهیونیستی به ثروات نفتی و گازی‌شان دست درازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، جنبش «أمل» لبنان امروز دوشنبه به ورود غیرقانونی و تجاوزکارانه کشتی حفاری رژیم صهیونیستی به میدان گازی «کاریش» در مناطق مورد مناقشه با لبنان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، جنبش أمل لبنان در بیانیه خود آورده است: لبنانی ها اجازه نمی دهند رژیم صهیونیستی به ثروت های نفتی و گازی آنها در مناطق مورد مناقشه دست درازی کنند. اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ورود تجاوزکارانه به میدان گازی کاریش کاملا تحریک آمیز بود.

این جنبش در بیانیه خود یادآور شده است: رژیم صهیونیستی با اقداماتی از این دست برای نقض حاکمیت ملی لبنان تلاش می کند. آنها به دنبال غارت ثروت های لبنان هستند. لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دست بسته نمی ماند.

پیشتر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان شامگاه گذشته در سخنانی علیه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حریم دریایی لبنان موضع گرفت. وی در این باره تاکید کرد: ما نمی‌توانیم اقداماتی که را رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، نادیده بگیریم. «آموس هوک اشتاین» میانجیگر آمریکایی باید به بیروت بیاید و به وی تاکید شود که لبنان در برابر این تجاوزات دست بسته باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: آمریکا با توجه به اینکه طرف میانجیگر در این پرونده (اختلافات دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه) است، باید برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی وارد عمل شود.