شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات

پیام تسلیت مقامات سیاسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

پیام تسلیت مقامات سیاسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی سرپرست فقید موسسه اطلاعات و از مبارزین نهضت انقلاب اسلامی، برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی سرپرست فقید موسسه اطلاعات و از مبارزین نهضت انقلاب اسلامی، برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی پیام تسلیت صادر کردند. 

در پیام تسلیت آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: 

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سالهای متمادی در سنگرهای مبارزه با حکومت طاغوت از یاران حضرت امام راحل (ره) بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عمر با برکت خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی نموده و آثار و برکات تلاشهای خالصانه و مستمر ایشان در مناصب مختلف نظام جمهوری اسلامی  ماندگار خواهد ماند.

 اینجانب این ضایعه را به خانواده محترم و همکاران و جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان عزادار، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیامی جداگانه، درگذشت حجت‌الاسلام دعایی را تسلیت گفت. در پیام وحیدی عنوان شده است:

مجاهدت در عرصه های مختلف از مبارزه با رژیم طاغوت تا مقابله با تحریف، تخریب و توطئه علیه نظام، شخصیتی از ایشان ساخت تا الگویی برای فعالان رسانه ای کشور باشد.

توصیفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از "صفا، سلامت نفس، فروتنی، ساده زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت" برای این شخصیت فرهیخته به کار برد، نشان از جایگاه آن مرحوم در سپهر سیاسی و مطبوعاتی کشور است که بی تردید در تاریخ ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

اینجانب درگذشت آن مرحوم را که مصادف با سالروز قیام سرنوشت ساز 15 خرداد بود، به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، خانواده محترمشان و اهالی فرهنگ و رسانه تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال برای آن فقید، علو درجات و همنشینی با اولیای الهی مسالت دارم.

هادی طحان نظیف دیگر چهره سیاسی بود که به درگذشت سرپرست فقید موسسه اطلاعات واکنش نشان داد. در پیام سخنگوی شورای نگهبان آمده است: 

این یار دیرین امام و رهبری عمر شریف خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی صرف کرد و تلاش‌های صادقانه ایشان در سمت نمایندگی مجلس و به‌ویژه دوران خدمت در عرصه رسانه و روزنامه باسابقه اطلاعات که مفتخر به دریافت نشان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نیز شده بود، فراموش ناشدنی است.

اینجانب درگذشت این مرد شریف، ساده‌زیست و اخلاق‌مدار را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه رسانه و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان اجر و صبر مسئلت می‌نمایم .

علی اکبر ولایتی نیز در پیام جداگانه، درگذشت حجت‌الاسلام دعایی را تسلیت گفت.

در پیام ولایتی آمده است:

خبر درگذشت عالم بزرگوار و برادر ارجمند جنابعالی، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد دعایی که عمر با برکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و فرهنگ و معارف اهل بیت (علیهم السلام) و اهداف ارزشمند انقلاب و نظام سپری نمود موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

اینجانب این ضایعه دردناک را به جنابعالی، بیت معظم، شاگردان، علاقه‌مندان و بازماندگان تسلیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای ایشان نیز از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/