شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#مسابقات جهانی#المپیک

محمدرضا گرایی:

باخت مقابل حریف قزاق را جبران می‌کنم/ شکست او کار سختی نیست

باخت مقابل حریف قزاق را جبران می‌کنم/ شکست او کار سختی نیست

دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک با بیان اینکه احتمالا در مسابقات جهانی در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی بگیرد، تاکید کرد: قطعا شکست مقابل حریف قزاق را جبران می‌کنم.

به گزارش مشرق، محمدرضا گرایی در گفتگویی درباره کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی تورلیخانوف در قزاقستان، اظهار کرد: بعد از گذشت ۸ ماه از رقابت‌های جهانی نروژ پا به میدان گذاشتم و اولین رویداد تدارکاتی من برای کسب آمادگی جهت حضور پرقدرت در رقابت‌های قهرمانی جهان بود که در یک وزن بالاتر کشتی گرفتم. در مجموع میدان خوبی برای من بود و توانستم با نقاط ضعفی که دارم هر چه بیشتر آشنا شوم تا با کمک کادر فنی برای رفع آن‌ها تلاش کنم. خدا را شکر حضور در این رقابتها با کسب عنوان قهرمانی بود و به کسب آمادگی هر چه بیشتر من نیز کمک کرد.

دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک درباره سطح کیفی این رقابت‌ها، گفت: سطح مسابقات نسبتا خوب بود. کشورهای آسیایی با همه توان پا به این رویداد گذاشتند و کشورهای اروپایی نیز تقریبا نفرات خوبی را به همراه داشتند. به نظر من این مسابقات در مجموع محک خوبی برای من و دیگر نفرات اعزامی به قزاقستان بود و قطعا به ما برای ادامه مسیر کمک خواهد کرد.

وی درباره باخت مقابل حریف قزاق در این مسابقات، خاطرنشان کرد: حریفم در کشور خودش مبارزه می‌کرد و از سوی دیگر عنوان‌دار جهان بود و خیلی خوب کشتی گرفت. ما قبلا هم با هم مبارزه داشتیم و این مبارزه نیز کمک کرد تا با اشکالات کارم آشنا شوم. به هر حال بعد از ۳ سال این اولین شکست من در مسابقات کشتی بود و قطعا در مسابقات قهرمانی جهان در صورتیکه با این حریف کشتی بگیرم، این باخت را جبران می‌کنم. در چند رویدادی که من توانستم به عنوان نخست برسم این کشتی‌گیر قزاق از دور مسابقات حذف شد و قسمت نشد که با او رو در رو شوم. حریفانی که مقابل این کشتی‌گیر پیروز شده بودند برابر من شکست خوردند اما مرتبه بعد این شکست را جبران می‌کنم.

گرایی درباره انعکاس ۴ مرتبه باخت او مقابل این کشتی گیر قزاق در سایت اتحادیه جهانی کشتی و اینکه آیا این حریف قزاق را جدی می بیند یا خیر، اظهار کرد: طبیعتا باید او را جدی ببینم. او کشتی‌گیر خوبی است که در خاک و سرپا خوب کشتی می‌گیرد. شرماخانبت خیلی باهوش کشتی می‌گیرد و موفق شده به مدال جهانی برسد. ان‌شاءالله با تدابیر کادر فنی و تلاش و انگیزه‌ای که دارم، نقاط ضعفم را برطرف کنم و او را در مسابقات قهرمانی جهان که مهمتر از این تورنمنت‌هاست شکست بدهم. شکست این کشتی‌گیر قزاق کار خیلی دشواری نیست و نگرانی از این بابت ندارم.

تنها طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو، درباره جا زدن حریف قزاق از مبارزه با او در کشتی فینال جام تورلیخانوف، گفت: هدف من این بود که در فینال باختم را جبران کنم اما به نظر من او خیلی باهوش بود که کشتی نگرفت و مربیانش هم باهوش بودند که نگذاشتند او کشتی بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جهانی در چه وزنی کشتی می‌گیرد، گفت: وزن طبیعی من ۷۲ یا ۷۳ کیلوگرم است. در اینباره کادر فنی تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کند اما برای من خیلی تفاوتی ندارد که در ۷۲ یا ۶۷ کیلوگرم کشتی بگیرم. البته احتمالا در مسابقات جهانی با هماهنگی کادر فنی در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی بگیرم.

گرایی در پایان درباره شرایط فرنگی‌کاران ایران، خاطرنشان کرد: بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند. هدف همه ما حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی جهان است و امیدوارم اینبار تیم ملی به عنوان قهرمانی جهان برسد چرا که این توانایی را دارد.

منبع: ایسنا