شهر خبر

۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز نیمکت استقلال؛ نکونام و دوستانش صاحب تاج و تخت آبی‌ها؟

۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز نیمکت استقلال؛ نکونام و دوستانش صاحب تاج و تخت آبی‌ها؟

تهران- ایرنا- مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی خارجی زمان زیادی در اختیار ندارند و در صورتی‌که طی ۴۸ ساعت آینده با گزینه خارجی به توافق نرسند به احتمال زیاد باید شاهد حضور جواد نکونام به‌همراه مربیان اسپانیایی و البته مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت آبی‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، این روزها مهم‌ترین دغدغه هواداران استقلال انتخاب جانشین فرهاد مجیدی است و آنها دوست دارند هر چه زودتر سرمربی تیم محبوبشان را بشناسند. اینکه چه کسی جای فرهاد مجیدی را روی نیمکت استقلال خواهد گرفت به یک معمای بزرگ برای آنها تبدیل شده و مدیران استقلال کاری سخت را پیش رو دارند، چرا که انتخاب جانشین مجیدی که با استقلال قهرمان لیگ برتر شده و رکوردهای زیادی را خلق کرده است کاری آسان نیست!

آجورلو همچنان مصر به جذب مربی خارجی

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال ترجیح می‌دهد در این مقطع زمانی سکان هدایت تیم را به یک مربی مطرح خارجی بسپارد. مربی‌ای که در حاشیه خلیج فارس کار کرده و کارنامه خوبی را از خود بر جای گذاشته باشد. او بر این اساس یکی از نزدیکان خود را به امارات فرستاده تا به همراه مدیر برنامه‌هایی که در انتقال مربی و بازیکنان خارجی تجربه داشته و معتمد اوست با نمایندگان مربیان خارجی مذاکره کنند.

نمایندگان مدیرعامل استقلال چند روزی است در امارات به سر می‌برند، آنها با مدیر برنامه‌های مربیان خارجی مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت تا به سه گزینه اصلی برسند. گزینه‌های اصلی در اختیار آجورلو و هیات مدیره استقلال قرار خواهند گرفت تا مورد بررسی نهایی قرار بگیرند.

۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز نیمکت استقلال؛ نکونام و دوستانش صاحب تاج و تخت آبی‌ها؟

کار استرا به مذاکره هم نرسید

آندره‌آ استراماچونی یکی از گزینه‌های نیمکت استقلال بود اما کار به مذاکره نرسید و در همان گام نخست مذاکرات میان طرفین به بن بست رسید. وقتی نماینده باشگاه استقلال با مدیر برنامه‌های مرد ایتالیایی تماس گرفت او اعلام کرد در صورتی حاضر به گفت‌گو هستند که مطالبات وی پرداخت شود! این جمله کافی بود تا آبی‌پوشان قید مذاکره با وی را زده و ۲۴ ساعت بعد استراماچونی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با باشگاه استقلال انجام نداده است!

البته یک نکته مهم درباره استراماچونی صدق می‌کرد، او در سال‌های گذشته به کرات نشان داده است ابتدا نمایندگانش را پای میز مذاکره می‌فرستد و در صورتی که روند مذاکرات به سودش نباشد آن را تکذیب می‌کند!

مدیران استقلال که به خوبی از خصوصیات اخلاقی استراماچونی با خبر بوده و می‌دانستند وی پس از اینکه مطالباتش را از استقلال دریافت کند نه تنها حاضر به مذاکره و توافق با آبی‌پوشان نیست بلکه اعلام می‌کند با باشگاه الغرافه قرارداد دو ساله داشته و نمی‌تواند به ایران بیاید!

مربی خارجی زمان‌بر است

 گزینه خارجی برای استقلالی‌ها یک دردسر بزرگ را به همراه دارد، معمولا پروسه عقد قرارداد با مربیان خارجی زمان‌بر است و آنها به راحتی حاضر نیستند پای برگه‌ای را امضا کنند. در شرایطی که استقلال به عنوان قهرمان لیگ برتر باید برای فصل آینده تقویت شود مربی خارجی می‌تواند زمان زیادی را از مدیران آبی‌پوشان گرفته و برنامه‌های آنها را برای ادامه راه مختل کند. با این تفاسیر مدیران استقلال نمی‌توانند معطل سرمربی خارجی مانده و در صورتی که ظرف ۴۸ ساعت آینده نتوانند با گزینه‌ای به توافق برسند، پلن دوم خود را که مربی ایرانی است استارت می‌زنند.

کارنامه قابل دفاع نکونام

 در بین مربیان ایرانی جواد نکونام بهترین گزینه محسوب می‌شود. کاپیتان اسبق تیم ملی که رکوردار بازی در تیم ملی فوتبال ایران است و بازی در بالاترین و معتبرترین لیگ فوتبال دنیا را تجربه کرده است. حضور چندین ساله در اوساسونا رویای دست نیافتنی هر فوتبالیست ایرانی است اما نکونام با تلاش و پشتکار به این مهم رسید و هنوز هواداران فوتبال خاطره گل زیبای او به رئال مادرید را فراموش نکرده‌اند.

کارنامه مربیگری جواد نکونام نیز در دو فصل گذشته قابل دفاع است، دو قهرمانی با فولاد خوزستان در جام حذفی و سوپر جام فوتبال ایران و البته صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کارنامه‌ای قابل دفاع ساخته است! نکونام ثابت کرده پله‌های پیشرفت و موفقیت را با آرامش پشت سر می‌گذارد و برای کاری که انجام می‌دهد وقت کافی می‌گذارد.

۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز نیمکت استقلال؛ نکونام و دوستانش صاحب تاج و تخت آبی‌ها؟

بندی که نکونام را آزاد می‌کند

نکونام با باشگاه فولاد خوزستان قرارداد دارد، قراردادی که گرشاسبی از آن حرف زده و اعلام کرده حاضر نیست  رضایت‌نامه او را برای تیم دیگری صادر کند! البته پیگری‌های خبرنگار ورزشی ایرنا حکایت از این دارد در قرارداد نکونام بندی وجود دارد مبنی بر اینکه او در صورتی که مبلغی را به باشگاه فولاد خوزستان پرداخت کند می‌تواند بدون دردسر جدا شود.

نکونام، دو دستیار اسپانیایی و هاشمی نسب

در صورتی که جواد نکونام هدایت استقلال را بر عهده بگیرد چه انتخابی برای دستیارانش خواهد داشت؟ او در این چند ساله ثابت کرده است به مربیان اسپانیایی اعتماد و اعتقاد ویژه‌ای دارد.به طور حتم در صورتی که استقلال نتواند با مربی خارجی به توافق رسیده و سکان هدایتش را به نکونام بسپارد، باید یک تمرین دهنده، بدنساز اسپانیایی و مهدی هاشمی نسب را از همین حالا روی نیمکت استقلال تجسم کنیم!

به طور حتم نیمکت استقلال با جواد نکونام، مربیان اسپانیایی و هاشمی‌نسب که هواداران استقلال لقب سر طلایی را به او داده‌اند در لیگ بیست‌ودوم جذاب و تماشایی خواهد بود!

خط می‌دهند تا نکونام را منصرف کنند

عده‌ای مخالف حضور جواد نکونام هستند، آنها همان‌هایی هستند که در چند سال گذشته بارها و بارها برای استقلال حاشیه سازی کرده و فضا را برای برخی از مربیان آبی‌پوش مسوم کردند! در روزهای اخیر اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه آنها به برخی از افراد خط داده‌اند تا با حمله به پیج شخصی نکونام از او بخواهند هدایت استقلال را بر عهده نگیرد.

با تمامی این تفاسیر باید در انتظار انتخاب سرمربی جدید قهرمان فوتبال ایران تا پایان هفته جاری باشیم.