شهر خبر

میقاتی:

شرط های خاص خود را دارم/ از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم

شرط های خاص خود را دارم/ از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به موضع گیری درباره شرایط سیاسی این کشور پرداخت، به شروط خود برای تصدی نخست وزیری اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، نخست وزیر موقت لبنان در سخنانی تاکید کرد: از زیربار مسئولیت شانه خالی نمی کنم اما برای تصدی نخست وزیری، شرط های خاص خود را دارم که شخصی نیستند بلکه برای نجات کشور است،.

وی گفت: مهمترین شرط های من برای تصدی نخست وزیری، تصویب اصلاحات و طرح بهبود مالی و قرار دادن بخش برق روی ریل نوسازی و بازسازی است و در غیر این صورت، به دیگر نامزدها برای تصدی پست نخست وزیری فرصت داده می شود که البته کم هم نیستند و عده ای هم نماینده مجلس هستند.

نجیب میقاتی اعلام کرد که نخست وزیر متولیِ مدیریت بحران و گسترش آن در کشوری که در آستانه فروپاشی کامل است، نخواهد بود.

وی افزود: بحران کشور مستلزم همگرایی همگانی برای نجات آن به جای درگیری های بیهوده ای است که تلاش ها برای خارج کردن کشور از بحران بی سابقه را دچار مشکل می کند.

میقاتی تاکید کرد: ما باید خودمان به یکدیگر قبل از روی آوردن به جامعه بین المللی کمک کنیم.

گفتنی است که آمریکا که لبنان را به ورطه بحران اقتصادی و اجتماعی می برد، پس از پایان انتخابات پارلمانی همچنان به سیاست فروپاشی مالی لبنان ادامه می‌دهد. اگرچه در دوران انتخابات شاهد آرامش نسبی بودیم اما بعد از انتخابات بحران‌ها تشدید شدند. باعبور از انتخابات دلار دوباره روند صعودی گرفت، بحران صف نان و گندم، قیمت سوخت، بحران برق، تعطیلی کارگاه دیرعمار و بسیاری از بحران‌های دیگر که برمردم لبنان تحمیل شده است.