شهر خبر

سفر هیاتی از مقامات اقلیم کردستان عراق به بغداد

سفر هیاتی از مقامات اقلیم کردستان عراق به بغداد

منابع خبری در اربیل از سفر یک هیات از مقامات اقلیم کردستان عراق به بغداد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عراقی المطلع، یک هیأت از مقامات اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه به بغداد سفر می‌کند.

بنابراین گزارش، دستور کار این سفر گفتگو درباره تضمین حقوق اقلیم کردستان عراق بر اساس مفاد قانون اساسی این کشور است.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان عراق در این باره آمده است: یک هیأت از اقلیم کردستان عراق با هدف تضمین حقوق این منطقه براساس مفاد قانون اساسی عراق، به بغداد می‌رود تا با مقامات دولتی در این باره گفتگو کند.

براین اساس، در این سفر هیأت مقامات اقلیم کردستان عراق شامل «خالد شوانی» مذاکره‌کننده ارشد، «امید صباح» رئیس هیأت وزیران، «عبدالحکیم خسرو» رئیس بخش هماهنگی و «هادی چاووش‌لی» رئیس دیوان مالی این منطقه می‌شود.

سفر این هیأت از مقامات اقلیم کردستان عراق به بغداد در شرایط انجام می‎‌شود که منابع سیاسی در اربیل اخیراً از کاهش تعهدات مالی ماهانه دولت عراق به این منطقه خبر داده بودند.

بنابراین گزارش، در گذشته دولت عراق ماهانه ۴۵۳ میلیارد دینار (معادل ۳۸۰ میلیون دلار) در قالب حقوق کارمندان، به اقلیم کردستان عراق پرداخت می‌کرد اما پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در این اقلیم، پرداخت این تعهدات متوقف شد.

از سوی دیگر، دولت عراق تاکید کرده که مقامات اقلیم کردستان عراق به اجرای تعهدات خود در زمینه فروش نفت این منطقه، پایبند نیست و در این زمینه بر خلاف توافقات عمل کرده است.