عکس عجیبی که یک جوشکار قبل از مرگ در متروپل برای خانواده‌اش فرستاد /دلیل ریزش متروپل را ببینید

 به گزارش رکنا، تصویر منتشر شده از یکی از ستون‌های ساختمان متروپل آبادان که گفته می‌شود متعلق به فرد جوشکاری است که برای تعمیر آن فراخوانده شده، نشان می‌دهد پلیت‌های تقویتی ستون دچار جداشدگی و پخش‌شدگی کامل شده که او را مامور جوش دادن آن می‌کنند.

علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تایید اصالت تصویر گفت: تحمیل بار بیش از حد ناشی از ساخت پنج طبقه‌ اضافی در ساختمان متروپل منجر به خمیدگی و کمانش ستون‌ها و سقف‌ها شده است.

وی افزود: خرابی همین یک ستون که در تصویر مشاهده می‌شود باعث شده وزن و تنش ساختمان به اجزای دیگر منتقل و ساختمان فرور بریزد. قبل از آن هم تیرها و سقف‌ها خمیدگی داشتند و احتمالا به علت فاصله زیاد ستون‌ها از یکدیگر بوده که ظاهرا حدود ۱۶ متر بوده است.

به گفته بیت‌اللهی، این تصویر توسط آقای محسن صالحی‌زاده، جوشکاری که برای استحکام ستون فراخوانده شده ثبت و قبل از ریزش و فوت ایشان به خانواده‌اش ارسال شده است. امروز یکی از دوستان از آبادان این عکس را برای بنده ارسال کرد. وقتی ستون به این شکل درمی‌آید نشانه فروریزش آنی ساختمان است که باید ساختمان کاملا تخلیه می‌شد اما در کمال تعجب، مالکین به جای تخلیه، به زعم خودشان اقدام به تعمیرات و ترمیم می‌کردند.

متروپل