شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مطالبه#گری#لازم#است#ولی#تخریب#مسئولین#خطاست

مطالبه گری لازم است ولی تخریب مسئولین هم خطاست

مطالبه گری لازم است ولی تخریب مسئولین هم خطاست

مهدی باقری گفت: بحث مطالبه‌گری جداست که باید توسط مردم و مسئولین اتفاق بیفتد، منتهی تخریب تمام مسئولین هم کار خطایی است و طبیعتا جایگزین این رویه خطا قدردانی از مسئولین خدوم خواهد بود.

«مهدی باقری»، نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) و خواسته‌ ایشان مبنی بر حمایت از مسئولین گفت: مسئله این است که در کنار تمامی سیاه‌نمایی هایی که دشمنان داخلی و خارجی نسبت‌به کشور دارند، اتفاقات مثبتی در کشور می‌افتد. این اتفاقات مرهون تلاش صادقانه و شبانه‌روزی و مخلصانه مسئولین پاک و خدوم است. اگر این تلاش‌ها قدردانی نشود و طبیعتا این الگوسازی‌ها و معرفی الگوها اتفاق نیفتد هر نوع خدمت و هر نوع مسئولیت در کشور در مظان اتهام، تخریب و سیاه‌نمایی است. هر اتفاق خوبی که رخ داده با تلاش شبانه‌روزی و خدمت صادقانه مدیران همین کشور بوده است. باید این اتفاق‌ها را ببینیم و معرفی کنیم و قدر بدانیم و راه را برای چنین خدمتی باز کنیم.

وی ادامه داد: با معرفی چنین مسئولینی باید راه را برای مدیران جدیدی که بر سر کار می‌آیند باز کنیم. باید بدانیم که اگر چنین اتفاقی نیفتد تمامی مسئولین و کشور در معرض تخریب هستند و این دور از واقعیت و انصاف است که هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت.

باقری با اشاره به موضوع مطالبه‌گری خاطرنشان کرد: بحث مطالبه‌گری جدا است که باید توسط مردم و مسئولین اتفاق بیفتد، منتهی تخریب تمام مسئولین هم کار خطایی است و طبیعتا جایگزین این رویه خطا قدردانی از مسئولین خدوم خواهد بود. در طی سال‌های گذشته از اول انقلاب تا امروز، تمامی اتفاقاتی که  در طول دفاع مقدس هم ما شاهد آن بودیم نشان داده است که مسئولینی داشتیم که کارآمد نبودند و تلاش نکردند چه‌بسا خیانت هم کردند، اما غالب مسئولین در دفاع مقدس آن دلاورها و سلحشورهایی که با اخلاص خود چه در بدنه دفاع مقدس و چه در دولتی‌ها، به مردم معرفی شدند فرهنگ جهاد و شهادت را معرفی کردند. درنهایت به‌عنوان الگو معرفی شدند و تا سال‌ها در اذهان عمومی با وجود تلخی‌های بسیار شدید در دفاع مقدس باقی ماندند و مردم قدر تلاش‌های عزیزان خود را در مسیرهای مختلف دانستند و همین مسئله باعث می‌شود اکنون ما چنین ذهنیت مثبتی نسبت‌ به مسئولین زمان دفاع مقدس از داشته باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اما نکته مهم‌تر این است که طبیعتا یکی کارهایی که در طول سالیان گذشته باید اتفاق می‌افتاد، معرفی مدیران شایسته و تلاش‌گر بوده‌ است. این اتفاق نیفتاد و با نگاه‌های سیاسی و منفعت‌جویانه، برخی که آن شایستگی‌های لازم را نداشتند، خودشان را به‌ عنوان مدیران کارآمد نظام معرفی کردند، مردم چنین تلقی می‌کنند که مدیران شایسته دیگر در راس امور نیستند و در این صورت، نگاه مردم به مدیران مثبت نخواهد بود.

نماینده مردم زنجان با اشاره به شاخص‌های مدیران کارآمد نیز افزود: اولین شاخصه مدیر کارآمد این است که به‌ لحاظ قانونی وظایف خود را درست انجام دهد و از مسیر قانون خارج نشده و مأموریت‌هایش را به سرانجام برساند. طبیعتا در هر نظامی چنین مسئولی موفق قلمداد می‌شود. مخصوصا در جمهوری اسلامی و با ملاک‌هایی که امام و رهبری معرفی کردند. این‌ها از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که با اینها می‌توان مدیران مسئول لایق را به مردم معرفی و از آن‌ها قدرشناسی و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: گرچه آمار ارقام و اعداد هم یکی از شاخص‌ها هستند منتها مدیران مخلص و گمنام هیچ‌گاه در پی آن نیستند که خودشان را معرفی کنند، بخشی از این کار به‌ نظر بنده وظیفه نمایندگان مردم است. که در کنار رسانه‌ها و با همراهی رسانه‌ها نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابی خود مدیران خدومی که خدمت‌گزار هستند را به جامعه معرفی کنند. این‌گونه نباشد که صرفا نمایندگان با ادبیات انتقادی و مطالبه از مسئولین اجرایی بیایند کمی ها و نقص‌ها را بشمرند و در صحن مجلس و چه در رسانه‌ها با ادبیات انتقادی صحبت کنند.

انتهای پیام