شهر خبر

منظمی: از عطایی مثل مربیان خارجی توقع داشته باشیم/ کنار گذاشتن «توتولو» تصمیم درستی بود

منظمی: از عطایی مثل مربیان خارجی توقع داشته باشیم/ کنار گذاشتن «توتولو» تصمیم درستی بود

تهرنا- ایرنا- پیشکسوت والیبال ایران گفت: تصمیم بهروز عطایی برای کنار گذاشتن «توتولو» درست بود. چرا که ادامه این روند می‌توانست به بازیکنان لطمه بزند.

امیرحسین منظمی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص کنار گذاشته شدن توتولو از کادر فنی تیم ملی والیبال، اظهار داشت: متاسفانه مربیان خارجی که از گذشته تا به امروز به ایران آمده‌اند تصور می‌کنند که وارد یک کشور درجه چندم در والیبال شده‌اند. من هم ملی‌پوش بودم و هم مربی و به زیر و بم والیبال آشنا هستم. اقدام عطایی برای کنار گذاشتن توتولو کار بسیار صحیحی بوده و اگر  تصمیمی به جز این می‌گرفت جای سوال بود.

وی افزود: یک دستیار باید کاملا با سرمربی تیم ملی هماهنگ باشد. صحبت‌های من به هیچ عنوان در جهت حمایت از عطایی نیست؛ بلکه من فقط به اقدام درست او اشاره می‌کنم. یک دستیار هر ایده‌ای دارد باید به سرمربی انتقال بدهد. تصمیم عطایی برای کنار گذاشتن توتولو تصمیم بسیار درستی بود. چرا که ادامه این روند می‌توانست به بازیکنان لطمه بزند.

پیشکسوت والیبال ایران در مورد شرایط تیم ملی والیبال پیش از لیگ ملت‌ها تصریح کرد: توقعی که از عطایی می‌رود دقیقا باید اندازه مربیان خارجی باشد و باید به او ۳ سال زمان داده شود. همانگونه که به مربی خارجی زمان داده می‌شود باید به عطایی هم فرصت داده می‌شود. در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال هم باید صبور بود؛ چرا که تغییرات زیادی داشته است. این صبوری نباید فقط مختص لیگ ملت‌ها باشد.

منظمی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون والیبال اقدامات خوبی انجام داده که منجر به خودکفا شدن والیبال شده است. از وی خواهش می‌کنم شرایطی را فراهم کند که سرمربی تیم ملی والیبال، دیگر در رده باشگاهی فعالیت نکند و با او قرارداد امضا شود. این مسئله خیلی مهم است. سرمربی تیم ملی باید همه زمانش را وقف حضور در استان‌ها و تماشای بازی‌های لیگ کند؛ اما فعالیت باشگاهی مانع این کار می‌شود.