شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سایپا#لیگ برتر#سیاه

نارنجی ها در وضعیت قرمز؛

قهرمان سابق ایران در آستانه سقوط به دسته دوم/ با سایپا چه کردند؟

قهرمان سابق ایران در آستانه سقوط به دسته دوم/ با سایپا چه کردند؟

تیمی با دارا بودن سابقه قهرمانی در لیگ برتر روزهای سیاه خود در لیگ یک را ادامه داده و در آستانه سقوط به لیگ دو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک پیروزی خفیف هم در بابل کافی بود تا نماینده این شهر در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ دسته اول تا حدودی حاشیه امنیت پیدا کرده و رقیب مستقیم خود را به پرتگاه سقوط بفرستد.

در حالی که تنها یک هفته به پایان این فصل از رقابتهای لیگ برتر زمان باقی است، تیم سایپا که از تیم‌های با سابقه و ریشه دار فوتبال ایران است و در کارنامه این تیم قهرمانی لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم به چشم می‌خورد، در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارد.

سایپا که فصل گذشته برای اولین بار طعم سقوط به لیگ یک را چشید، در حالی که انتظار می‌رفت خیلی سریع به سطح اول فوتبال ایران بازگردد، با سیاستگذاری اشتباه و انتخاب‌هایی نه چندان منطقی در لیگ یک هم فصلی کابوس وار را تجربه کرد و در شرایطی که تنها یک بازی به پایان این فصل باقی مانده است، سایپا یکی از ۳ تیمی است که به عنوان سومین تیم سقوط کننده خطر سقوط به لیگ دسته دوم را احساس می‌کند.

در حالی که پیش از این سقوط دو تیم ماشین سازی و شاهین بوشهر به لیگ دسته دوم کشور قطعی شده بود، دو تیم ویستا توربین و سایپا هر یک با ۳۷ امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم قرار دارند و رایکا با ۳۸ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده است.

هرچند روی کاغذ همچنان قشقایی هم با ۴۰ امتیاز احتمال سقوط دارد، اما این احتمال آنقدر ضعیف هست که کاملاً نادیده گرفته شود و تنها ۳ تیم رایکا، سایپا و ویستا توربین را تیم‌هایی دانست که خطر سقوط را احساس می‌کنند؛ که حضور سایپا در بین این ۳ تیم بسیار عجیب است.

در هفته پایانی این رقابتها ویستا توربین با تیم صعود کرده ملوان در بندر انزلی دیدار دارد، سایپا در خانه خود میزبان شهرداری همدان است و رایکا نیز در دیداری حیاتی در قزوین شمس آذر را ملاقات می‌کند تا تکلیف آخرین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم نیز مشخص شود.

این ۳ دیدار از هفته پایانی لیگ دسته اول به صورت همزمان فردا (سه شنبه ۱۷ خرداد) و از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود.