شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#تیم ملی کشتی#کشتی فرنگی

اشکانی: باخت گرایی در قزاقستان را شکست نمی‌دانم/ جام تورلیخانوف یک تورنمنت آسیایی بود

اشکانی: باخت گرایی در قزاقستان را شکست نمی‌دانم/ جام تورلیخانوف یک تورنمنت آسیایی بود

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه محمدرضا گرایی رفته رفته آماده حضور در جهانی بلگراد خواهد شد، گفت که باخت او مقابل حریف قزاق را شکست نمی‌داند.

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد عملکرد فرنگی‌کاران در جام بین‌المللی تورلیخانوف قزاقستان اظهار داشت: به لحاظ کمی و کیفی دیدید که این تورنمنت بیشتر آسیایی بود، اکثر کشتی‌گیران شرکت‌کننده در این مسابقات را فرنگی‌کاران قزاقستان، قرقیزستان، ایران و ترکیه تشکیل می‌دادند و در بعضی از وزن‌ها تک چهره‌های خوبی داشتند. به عقیده من تیم ایران که تقریبا با نفرات کاملی به قزاقستان رفته بود، به مسابقات جلا بخشیده بود.

وی در مورد ناآماده بودن برخی از نفرات در آلماتی ادامه داد: از این بابت که آرام آرام برای جهانی آماده می‌شویم، نمی‌شود گفت بچه‌ها صددرصد آماده باشند ولی تیم در شرایط مطلوب آنچنانی نبودند و ما هم می‌دانیم. هرچند توقع هم این نبود که در جام قزاقستان صددرصد آماده باشند و همه را ببرند. شرایط برای همه کشورها همین منوال است. خوب است که تلنگری برای بعضی وزن‌ها بود که در رقابت‌های رسمی تمرکز بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه بچه‌ها به حریفانی باختند که سطح فنی بدی نداشتند. ضمن اینکه برخی از کشتی‌گیران هم یک وزن بالاتر کشتی گرفتند.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه جهانی امسال قطعا با جهانی اسلو تفاوت‌های زیادی خواهد داشت، گفت: در نروژ به خاطر اینکه مسابقات بعد از المپیک برگزار شد، خیلی از کشورها چون کارهای‌شان را کرده و مدال‌های‌شان را در توکیو گرفته بودند، با شرایط متفاوتی به جهانی آمدند، قطعا امسال باید بیشتر حواس‌مان را جمع کنیم.

اشکانی در مورد شکست محمدرضا گرایی در تورنمنت تورلیخانوف مقابل حریف قزاق تصریح کرد: گرایی خوب بود، ولی حقیقتا باید این موضوع را در موردش در نظر گرفت که وزن کم کردن روی عملکردش تاثیرگذار است. او واقعا غیرت می‌کند و برای اینکه در 67 کیلوگرم کشتی بگیرد، وزن زیادی را کم می‌کند. یک سالی همراه او بودیم، سال 2018 برای رسیدن به 67 کیلوگرم خیلی همراه هم دویدیم. رضا گرایی رفته رفته آماده می‌شود، من در مقایسه با سایر شکست‌ها، کار او را مقابل حریف قزاق شکست نمی‌دانم، اما شکست ما در 130 کیلوگرم جای سوال بود.

وی در خاتمه گفت: علیرضا نجاتی هم گرچه طلا گرفت اما هنوز نیاز به تمرکز و تمرینات خیلی بیشتری دارد. او مدال جهانی در کارنامه‌اش دیده می‌شود و باید خیلی بیشتر کار کند تا بتواند انتخاب شود. من برای میثم دلخانی خیلی ناراحت شدم، امیدوارم که آسیب‌دیدگی‌اش جدی نباشد. بقیه هم بد نبودند، هرچند که تورنمنت سنگینی هم نبود، یک مسابقه معمولی و بیشتر با حریفان آسیایی بود که بچه‌ها محک خوردند.



انتهای پیام/