شهر خبر

در جدیدترین مواضع؛

«حماس» اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) توسط مقام هندی را محکوم کرد

«حماس» اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) توسط مقام هندی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که اهانت مقام هندی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) درست در شرایطی انجام شد که نفرت پراکنی علیه مسلمانان در هند افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «فتحی حماد» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام حماس تصریح کرد: اهانت مقام رسانه‌ای در حزب حاکم هند به پیامبر اکرم (ص) در حالی صورت گرفت که نفرت پراکنی و توهین به مسلمانان در هند افزایش یافته است.

این عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین از سکوت و معیارهای دوگانه جامعه بین الملل در قبال مسلمانان و مقدسات آنها به شدت انتقاد کرد. در همین حال، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس نیز به اظهارات اخیر مقام هندی واکنش نشان داد.

وی ضمن محکوم کردن این اظهارات مقام هندی، گفت: چنین اظهاراتی توهین به بیش از 2 میلیارد مسلمان در جهان و جریحه دار کردن احساسات آنها است. عزت الرشق از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا با اعمال فشار بر دولت هند، آن را وادار به عذرخواهی کنند.

گفتنی است، اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای «بهاراتیا جاناتا» حزب حاکم هند، واکنش بسیاری از کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت.