شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#مجلس خبرگان

وبلاگ مشرق

او یکی از مشاوران خائن دولت آمریکاست/ فراخوان عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با "سگ‌گردانی"

رونمایی وزیر اطلاعات از ۲ استراتژی دشمنان علیه ایران/ بر "اعتراضات مردمی و اقدامات تروریستی" متمرکز شده‌اند

وزیر اطلاعات اخیرا در جمع فرماندهان سپاه درباره "تقلای دشمن برای ایجاد اعتراض خیابانی" و مخدوش کردن اذهان جوانان بوسیله فضای مجازی سخنانی را مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

او یکی از مشاوران خائن دولت آمریکاست

او یکی از مشاوران خائن دولت آمریکاست/ فراخوان عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با "سگ‌گردانی"

مقام معظم رهبری در بیانات خود در سالروز ارتحال امام راحل به مقولات مختلفی اشاره کردند که از جمله آنها بحث "مشاوران خائن دولت آمریکا" بود.

معظم‌له در تحلیل علت محاسبات پی در پی غلط دشمنان ایران، به نقش تعدادی از مشاوران ایرانیِ خائن در شکل دادن به این محاسبات –در دولت آمریکا- اشاره کردند و گفتند: این مشاوران خیانتکار نه تنها به کشور خود بلکه حتی به آمریکایی‌ها هم خیانت می‌کنند چرا که با این مشورت‌های غلط موجب شکست خوردن آنها می‌شوند.

"رویگردان شدن مردم ایران از دین، روحانیت و نظام اسلامی" نمونه‌ای از مشورت‌ها و محاسبات غلطی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن اشاره و خاطرنشان کردند: علاوه بر بیان این حرفها از جانب آمریکایی‌ها که تحت تأثیر مشاوران ناآگاه و خائن است؛ معدود افراد ساده‌لوحی نیز در داخل کشور این سخنان غلط را در رسانه‌ها بیان می‌کنند.[1]

تنها چند ساعت پس از این بیانات راهبردی و برداشته شدن نقاب از چهره "مشاوران خائن دولت آمریکا" بود که فردی به نام "عباس میلانی" در یک توییت نوشت:

"وقتی «رهبر» در سخنرانی سخت طولانی و تکراری خود هم وحشتزده است و هم تهدید می کند و هم وهمیات خود را به جای واقعیت می گیرد و راه حل خروج از بحران را هم تکرار شعارهای تو خالی نابخرد گذشته می بیند برافتادن بساط رژیم دور نمی‌تواند بود."

مسئله اما جالب می‌شود وقتی که بدانیم عباس میلانی کیست که اینچنین واکنش عصبی و غیر منطقی را علیه سخنان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد...

*عباس میلانی خود را در صفحه توییتر اینگونه معرفی می‌کند: "مدیر برنامه در مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد. پژوهشگر در هوور". در فضای مجازی اطلاعات بیشتری هم از او وجود دارد که می‌گوید میلانی ساکن کالیفرنیا و استاد علوم سیاسی (گویا در دانشگاه استنفورد) است.

تا اینجا زندگی آقای میلانی نسبتا شخصی است. اما اندکی کاوش در چیستی "اندیشکده سیاست‌گذاری عمومی یا همان نهاد هووِر" که میلانی در آن به پژوهش اشتغال دارد؛ نقش مشاوره این فرد و امثال او در دولت آمریکا و در نهادهای مشابه را آشکار می‌کند.

"هووِر" اندیشکده‌ای است با نفوذ در دولت آمریکا مرکّب از رجال نامی این کشور از قبیل دانلد رامسفلد، کاندولیزا رایس و مایکل لدین (از فعالان پروژه براندازی در ایران).

درباره هووِر گفته می‌شود موسسه‌ای است که قصد دارد صلح را برای آمریکا حفظ و تضمین کند.

انستیتو هووِر همچنین درباره آقای میلانی هم این توضیحات را ارائه می‌کند: "عباس میلانی محقق و مدیر پروژه دموکراسی ایران در موسسه هوور است. علاوه بر این میلانی مدیر مطالعات ایران در دانشگاه استنفورد است. تخصص او روابط آمریکا و ایران و فرهنگ، سیاست و امنیت ایران است."

درباره میلانی حاشیه‌های زیادی در بحث فعالیت در جبهه ضد انقلاب و اپوزسیون ایرانی هم وجود دارد. میلانی که در سال‌های اولیه انقلاب از ایران خارج شده؛ مدعی است که به دلیل فشارهای عده‌ای حزب‌الهی از ایران خارج شده. او همچنین در آمریکا ارتباطاتی با اشخاصی مثل اکبر گنجی، بهرام بیضایی و... نیز دارد.

بر اساس محتویات سایت بنیاد هووِر؛ این نهاد علاقه زیادی به سخنرانی‌ها و نظرات میلانی در موضوعات مختلف نشان می‌دهد و فعالیت‌های او به زبان فارسی، بخش کوچکتری محسوب می‌شود نسبت به آنچه میلانی در پروژه‌های سیاسی خود به زبان انگلیسی انجام می‌دهد.

او در یکی از صحبت‌های خود راجع به رهبر انقلاب گفته است: قدرت اقتصادی رهبر انقلاب اصلا قابل مقایسه با شاه نیست. اقتصاد ایران فسادزده و بی‌در و پیکر است. و ایران یکی از فاسدترین کشورهاست!

یک خوانش ساده از نظرات ابراز شده میلانی نشان می‌دهد که او مدافع بهایی‌ها و معارض روحانیت است. ضمن اینکه نظرات عجیبی مثل همکاری آمریکایی‌ها در انتقال قدرت از شاه به روحانیون در انقلاب اسلامی سال 57 نیز دارد!

میلانی همچنین در بحبوحه فتنه 88 نیز مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی پیرامون فتنه دارد که طی آن حضور عده‌ای اغتشاشگر در خیابان‌ها را برای خود "لحظه دلچسب" می‌خواند و تصریح می‌کند که نظام اسلامی دیگر نمیتواند ادامه بدهد!

او در همان مصاحبه 13 سال قبل خود تصریح دارد که از آیت‌ا... خامنه‌ای جز یک سایه بیشتر نمانده است!

اکنون از آن مصاحبه میلانی در سال 88 حدود 13 سال می‌گذرد و توییت اخیر میلانی نیز شاهد دیگری از اثبات یک محاسبه غلط و خیانت به دو ملت ایران و آمریکاست...

از حرف‌های هیجانی و بی‌منطق او درباره سخنان رهبر معظم انقلاب که بگذریم؛ همه در ایران و آمریکا باید بدانند که جمله "برافتادن بساط رژیم دور نمی‌تواند، بود" را کسی گفته که 13 سال قبل هم همین مدعا را داشت اما امروز در حیرت پیروزی‌های پیاپی ایران، مجبور به تمدید وعده‌های خود به بهانه‌های عجیب‌تر است.

***

فراخوان عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با "سگ‌گردانی"

او یکی از مشاوران خائن دولت آمریکاست/ فراخوان عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با "سگ‌گردانی"

آیت‌ا... محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری، روز یکشنبه گذشته طی سخنانی به مناسبت سالگرد قیام 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن علیه کشورمان گفت: در جبهه فرهنگی نیز نباید اجازه بدهیم تا نمادها و تجلیات دشمنان در جامعه و در داخل خانه‌های ما نمود داشته باشد. سگ‌گردانی امروز مبارزه با هویت ملی ماست. سگ گردانی نمونه‌ای از جنگ فرهنگی است و یک مساله ساده به معنای برخی تعابیر رایج نیست.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: اگر مسئولان در برابر معضل و پدیده سگ گردانی اقدام نکنند؛ گروه‌های مردمی باید اقدام کرده و مقابل این جنگ هویتی و فرهنگی ایستادگی کنند؛ جنگ عفت زدایی و بی حجابی نیز از نمونه های بارز جنگ هویتی دشمنان علیه انقلاب اسلامی هستند.[2]

*انتقاد از سگ‌گردانی و متأسفانه شیوع آن؛ مسئله امروز و دیروز نیست و مدتیست که رسانه‌ها و چهره‌های دلسوز کشور هشدارهای مهمی را در این راستا مطرح می‌کنند.

خاصّه اینکه شهروندان و بویژه کودکان در برخی شهرها و پارک‌ها آسیب‌های روحی و جسمی زیادی را بواسطه حمله سگ‌ها متحمل شده‌اند.

در بحث مبارزه با سگ‌گردانی البته نیروی انتظامی و قوه قضائیه وظایف مهمی بر عهده دارند.

اشاره آیت‌ا... اراکی به لزوم اقدام گروه‌های مردمی در صورت غیبت مسئولان نیز در حالی است که چندی قبل فرمانده فراجا در حاشیه جلسه خود با اعضای مجلس خبرگان اظهاراتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر صرفا در صورت هماهنگی با پلیس مورد حمایت خواهند بود.[3]

***

صحبت‌های دردمندانه وزیر اطلاعات در جمع فرماندهان سپاه

او یکی از مشاوران خائن دولت آمریکاست/ فراخوان عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با "سگ‌گردانی"

وزیر اطلاعات طی سخنانی در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران گفته است: امروز هزینه‌هایی که سازمان های ۱۸ گانه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا دارند از بودجه سالیانه کل کشور ما بیشتر است، آنها تمام امکانات و تجهیزات خود را علیه کشور ما بسیج کرده‌اند و این ایستادگی‌ها و رشادت‌هاست که انقلاب را حفظ کرده و این قابل تقدیر و سپاس‌گذاری است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب افزود: دشمن در مقطع فعلی بر روی 3 موضوع متمرکز شده. اول روی اعتراضات و شرایط اجتماعی ما حساب باز کرده. –دشمن- در بحث مطالبات، اعتراضات، تجمعات و اصناف با شبکه سازی و سازماندهی برای گسترش آنها تلاش میکند.

وی گفت: دوم اقدامات تروریستی –است- که پرچمدار آن رژیم صهیونسیتی است و سومین مورد از طریق فضای مجازی –که دشمن- تلاش دارد ذهن‌ها را به ایران اسلامی مخدوش کند.

وی بیان کرد: متاسفانه رسانه دشمن طبلی که دارد نه تنها صدایش گوش خراش و آزاردهنده هست بلکه در جان و دل جوانان ما دارد ماندگار می‌شود. اگر چه با تمام تلاشی که دشمن دارد در نهایت به یاری خداوند پیروزی از آن جبهه اسلام و انقلاب هست.[4]

*به نظر می‌رسد از مفاد مورد اشاره وزیر محترم اطلاعات؛ مورد اول یا همان که ما در وبلاگ مشرق از آن با عنوان "فتنه اقتصادی" یاد کرده‌ایم؛ از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

ما در وبلاگ مشرق طی سالیان گذشته تاکنون صحبت‌های بسیاری راجع به چیستی فتنه و اعتراضات اقتصادی مطرح کرده‌ایم و حتی تا مرحله معرفی فرماندهان این حرکت شوم نیز پیش رفته‌ایم.

اگرچه عده‌ای معتقد بودند با روی کار آمدن دولت جدید این فاز کمرنگ شده و دیگر خطر اعتراض وجود ندارد اما آژیرهای هشدار نشان داد که اتفاقا مسئله جدیست.

خاصّه پس از اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خود در سالگرد ارتحال امام به طرح دشمن برای ایجاد اعتراض اشاره کردند.

به نظر می‌رسد آنچه که امروز می‌تواند بعنوان اکسیر آگاه‌سازی عمومی ایفای نقش کند و جامعه ما را از خطر فتنه اقتصادی و اعتراض برهاند 4 عنصر زیر باشد که برای لزوم انجام آنها ادلّه فراوانی وجود دارد:

1_ دستگیری، رسواسازی و اعتراف فرماندهان فتنه یا همان‌ها که دائما "سیاه‌نمایی" کرده و مردم را به خیابان فرا می‌خوانند.

2_  تبیین وجود راه حل گرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها برای مردم و معرفی ابزارهای صبر، انتخابات و مطالبه عاقلانه

3_ خوانش مشکلات دیگر کشورها در فساد و ناکارآمدی و تورم در چارچوب اثبات عادی و روزمره بودن مشکلات کشور

4_ بیان مثبتات کشور و دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی

در توجه به این راهکارها بیان این نکته ضروریست که همراه‌سازی خواص و تفهیم مسئله برای کنشگران اجتماعی و خواص یک ضرورت است و آنها هستند که در وهله اول می‌توانند با "جهاد تبیین" خطر اعتراض را از جامعه دور کنند.

چه اینکه برعکس قضیه نیز صادق است و فتنه در هنگامه‌ای رخ می‌دهد که ذهن خواص دچار محاسبه غلط و یا لسان آنها مبتلای سکوت باشد.

***

1_ mshrgh.ir/1383151

2_ irna.ir/xjJCyC

3_ mshrgh.ir/1374223

4_ irna.ir/xjJCzy