شهر خبر

سازمان همکاری اسلامی اهانت مقام هندی به پیامبر (ص) را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی اهانت مقام هندی به پیامبر (ص) را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی اظهارات موهن سخنگوی حزب حاکم هند درباره پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان همکاری اسلامی اظهارات توهین آمیز سخنگوی حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این اهانت‌ها در راستای افزایش نفرت پراکنی و توهین به اسلام در هند و در چارچوب اقدامات سازمان یافته علیه مسلمانان و ایجاد محدودیت برای آنها بویژه همزمان با مجموعه تصمیماتی برای ممانعت از حجاب در موسسات آموزشی شماری از ایالت‌های هند و تخریب دارایی‌های مسلمانان صورت می‌گیرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از مقامات هند خواست با قاطعیت با این گونه اهانت‌ها و هرگونه تعرض به نبی مکرم اسلام (ص) مقابله کرده و عاملان اقدامات خشونت بار و نفرت پراکنی علیه مسلمانان را محاکمه کنند و طرف‌های پشت پرده آنها را مورد مواخذه قرار دهند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تضمین سلامت، امنیت و رفاه مسلمانان در هند و حمایت از حقوق و هویت دینی، فرهنگی و کرامت و اماکن عبادتی آنان را خواستار شد.

این سازمان همچنین از جامعه بین الملل بویژه سازوکارهای سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر خواست تدابیر لازم را برای مقابله با اقداماتی که مسلمانان در هند را هدف قرار می‌دهد اتخاذ کنند.

گفتنی است که در پی اظهارات موهن سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا علیه پیامبر اکرم (ص) این حزب از برکناری وی از سمت ها و مسئولیت هایش خبر داد.

همچنین وزارت امور خارجه قطر و کویت هم با احضار سفیر هند مراتب اعتراض خود را نسبت به اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.

سفیر هند در کشورمان هم از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اظهارات توهین آمیز مذکور ابلاغ شد.