شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر دفاع

وزیر دفاع لبنان درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل هشدار داد

وزیر دفاع لبنان درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل هشدار داد

«موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه در جنوب این کشور را تحریک آمیز خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزیر دفاع لبنان تحرکات رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه در جنوب لبنان را تحریک آمیز و نقض آشکار ثباتی دانست که در منطقه جنوب لبنان برقرار شده است.

بر اساس این گزارش، «موریس سلیم» در بیانیه ای تاکید کرد: اسرائیل بار دیگر تمام قوانین و مقررات بین المللی را نادیده می گیرد و سعی بر تحمیل اراده خود در مرزهای لبنان را دارد بویژه اینکه با این اقدام تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات برای ترسیم مرزهای دریایی را که ایالات متحده در آن نقش میانجی دارد و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار می شود، از بین می برد.

وزیر دفاع لبنان همچنین از جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد خواست برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی و ممانعت از وقوع هرگونه تنش های امنیتی در جنوب لبنان که بر ثبات در منطقه تاثیرگذار خواهد بود، سریعاً وارد عمل شده و قطعنامه های بین المللی را به اجرا گذارند.

این در حالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز درباره هرگونه فعالیت رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه هشدار و آنرا اقدامی خصمانه دانست.

عون گفت: مذاکرات ترسیم مرز دریایی ادامه دارد و هر اقدام یا فعالیت در منطقه مورد مناقشه به مثابه اقدام تحریک آمیز و خصمانه محسوب می شود.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان هم گفت که تجاوز دشمن اسرائیلی به منابع آبی لبنان امری بی‌نهایت خطرناک است.

محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب الله اعلام کرد: به رژیم صهیونیستی اجازه اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه را نمی‌دهیم.

گفتنی است که کشتی اکتشاف و استخراج نفت و گاز (FPSO) شرکت Energean قرار است عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز را از میدان مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای آینده آغاز کند.

روزنامه النهار لبنان اعلام کرد که کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع «ENERGEAN POWER» برای استخراج گاز وارد میدان کاریش شده و از خط ۲۹ گذشته و در۵ کیلومتری خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه است.