شهر خبر

پیام تسلیت رئیس قوه‌قضائیه در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

پیام تسلیت رئیس قوه‌قضائیه در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه در پیامی درگذشت سید محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات را تسلیت گفت.  

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه یکشنبه شب در پیامی با ابراز تاثر و تاسف خاطر از درگذشت سید محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، نوشت: آن مرحوم در دوران مبارزه حضرت امام خمینی (ره) با رژیم طاغوت به ویژه در دوران حضور ایشان در نجف اشرف، از همراهان و ملازمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مدیریت موسسه اطلاعات، منشأ خدمات با روحیه ساده زیستی و مردم داری بودند.  

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم دعایی و سایر بستگان مُعزّا برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه پانزدهم خرداد ۱۴۰۱به دیار باقی شتافت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت،  در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.