شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

دبیرکل حزب اتحاد ملت : دعایی ، حلقه وصل بود / آغوش او به روی همگان از هر طیف و گرایشی که دل در گرو ایران داشتتند ، باز بود

دبیرکل حزب اتحاد ملت : دعایی ، حلقه وصل بود / آغوش او  به روی همگان از هر طیف و گرایشی که دل در گرو ایران داشتتند ، باز بود

ایلنا نوشت :آذر منصوری

متن پیام آذر منصوری به شرح زیر است:

رجال لا تلهیهم تجارة و لابیع آن ذکر الله و اقام الصلوة و ایتاء الزکوة یخافون یوما تتقلب فیه القلوب و الابصار

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی رحمت‌الله علیه، مردی از تبار خوبی‌ها و از خاندان مکارم اخلاق بود. او یک راست‌قامت بی‌نظیر در عرصه سیاست و فرهنگ و آموزگار مدارا و آشتی و صلح و اصلاح بود.

بیست و چهار سال نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی بود که خیرخواهی و وظیفه‌مندی را در این کسوت در بهترین وجه به جا آورد.

آقای دعایی حلقه وصل بود و آغوش کرامندش به روی همگان از هر طیف و گرایشی که دل در گرو ایران عزیز داشت باز بود، تواضع و فروتنی و اخلاق جوانمردی او شهره عام و خاص بود.

او بر پیکر صدها تن از فرهیختگان فقید این دیار نماز خواند و شهادت داد که جز نیکویی از آنان چیزی نمی‌داند و رواست که امروز ملت بزرگ ایران بر پیکر این فرزند شریف خود یکپارچه بگوید که «لا نعلم منه الا خیرا».

آقای دعایی چهل و دو سال نماینده امام و رهبری و مدیر روزنامه وزین اطلاعات بودند. پر سابقه‌ترین مدیر مسئول روزنامه‌های تاریخ ایران و در تمام این چهل و دو سال روزنامه را بر مدار صلح و آشتی و مدارا در چارچوب همبستگی و اتحاد ملت و تقویت منافع ملی و رشد فرهنگ و دانش عمومی اداره کردند. مجموعه نشریات موسسه اطلاعات پایگاه نشر آزاد اندیشه‌های متنوع و متکثری بود که نقطه اشتراک آنان اعتلا و رشد و سربلندی ملت و آیین بود. قطعا این میراث ارجمند دعایی بزرگ باید بر همان مدار ادامه مسیر دهد.

درگذشت آن فقید سعید موجب تاثر و تالم بسیاران از فرهیختگان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران زمین شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده و عموم علاقه‌مندان و همکاران آن عزیز، همنشینی با اولیا و صلحا و اجداد مطهرش در مینوی برین را از درگاه ایزد منان برایشان مسألت می‌نمایم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت : آقای دعایی حلقه وصل بود / آغوش او  به روی همگان از هر طیف و گرایشی که دل در گرو ایران داشتتند ، باز بود

بیشتر بخوانید :