شهر خبر

پیام تسلیت مقام‌ها و شخصیت‌ها در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

پیام تسلیت مقام‌ها و شخصیت‌ها در پی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

تهران- ایرنا- مقام‌ها و شخصیت‌ها در پیام‌های جداگانه درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دعایی، یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه در ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی(ره) در دوران اقامت ایشان در نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد میان سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت. وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

تجربه گرانسنگ حجت‌الاسلام دعایی نمونه‌ای برای مردم‌داری و ساده‌زیستی است

محمد مخبر روز یکشنبه با ابراز تاثر و تاسف از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی، نوشت: در سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد که طلیعه انقلاب اسلامی بود، درگذشت این یار دیرین امام خمینی(ره) بار دیگر یاد و نام همراهان صدیق امام (ره) و رهبری را زنده کرد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدون تردید تجربه گرانسنگ ایشان در طول سالها مدیریت در روزنامه اطلاعات و حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، همچنان می تواند نمونه‌ای برای مردمداری، ساده زیستی و اخلاق در عرصه های مختلف قرار گیرد.

مخبر از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و خانواده محترم صبر و اجر مسألت کرد.

همواره در فکر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پی درگذشت حجت الاسلام دعایی در پیامی نوشت: با کمال تاسف و تاثر، مجاهد فی سبیل‌الله جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، یار دیرین امام عظیم‌الشان و رهبری معظم انقلاب، مدیر موسسه و روزنامه وزین اطلاعات هم زمان با سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام پانزد خرداد چشم بر این جهان فانی بست و به دیدار معبود و رهبر و مراد خود شتافت.

مرحوم سید محمود دعایی از بدو مبارزات دوران انقلاب اسلامی و در خلال برهه های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره یار و همراه امام و رهبری در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه دیپلماسی و رسانه، جهادگر میدان فرهنگ و تبیین و با نگاهی مشفقانه و خاضعانه همواره در فکر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی بود.

اینجانب در جلسات و نشست‌های مختلف از جمله با مدیران ارجمند رسانه شاهد این علقه و علاقه متواضعانه اما عمیق ایشان به منافع و مصالح ملی نظام و کشور عزیرمان ایران اسلامی بودم.

اینجانب ارتحال  آن سید جلیل‌القدر و متخلق را به خانواده بزرگ رسانه ای کشور به خصوص همکاران و دوستان ایشان در موسسه و روزنامه اطلاعات و خانواده سادات مکرم و صبور ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان شکیبایی و تسلی آرزومندم.

از درگاه خداوند رحمان و رحیم، برای مرحوم دعایی غفران واسعه الهی و همجواری با شهدا و صلحا و امام شهدا مسئلت می نمایم.

دعایی، از تک‌نسخه‌هایی بود که به تنهایی بار خیلی‌ها را به دوش‌ می‌کشید

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تسلیت ارتحال یار دیرین امام (ره) و انقلاب، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی به خانواده‌ محترم و علاقمندان ایشان، نوشت: ‌بعضی آدم‌ها، به دلایلی نسخه‌ بدیل ندارند. دعایی، از تک‌نسخه‌هایی بود که به تنهایی بار خیلی‌ها را به دوش‌ می‌کشید. ‌روحش شاد.

مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با تسلیت درگذشت سید محمود دعایی از یاران دیرین امام (ره) و رهبری، و روزنامه نگار خوشنام و باسابقه به خانواده ایشان و جامعه رسانه ای، نوشت: سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد.

در عالم رسانه به انصاف، تعهد، حسن خلق و مشی بزرگوارانه شهرت داشت

عباس هنرمند معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور هم با ابراز تأثر و اندوه از درگذشت‌ مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمود دعایی از سابقون انقلاب اسلامی و یاران صدیق امام راحل (ره) و رهبر انقلاب اسلامی بود و در عالم رسانه به انصاف، تعهد، حسن خلق و مشی بزرگوارانه شهرت داشت.

وی با تسلیت درگذشت این مدیر گرانقدر رسانه‌ای به همه مُعزّا، خصوصا بازماندگان آن مرحوم، کارکنان روزنامه وزین اطلاعات و عموم اهالی رسانه، از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن فقید سعید رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.