شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#چین

روسیه به دنبال افزایش چشمگیر صادرات گاز به چین

کدخبر: 499743
شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد، همچنان به افزایش عرضه گاز به چین ادامه می‌دهد و در نظر دارد تا سال 2023 بیش از 25 درصد گاز چین را تامین کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «گازپروم» غول گازی روسیه اعلام کرد: صادرات گاز این کشور به چین از طریق خط لوله «پاوِر آو سیبری» (Power of Siberia)، همچنان افزایش می‌یابد. این ارسال گاز بخشی از «قرارداد بلندمدت دوجانبه میان گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است.»

خط لوله مرزی 3 هزار کیلومتری ارسال رسمی گاز طبیعی روسیه به چین را در سال 2019 آغاز کرد. ظرفیت مسیر موسوم به شرق 61 میلیارد متر مکعب گاز در سال است و 38 میلیارد متر مکعب آن برای صادرات اختصاص دارد.

شرکت گازپروم در سال 2020، از طریق این خط لوله 4.1 میلیارد متر مکعب گاز به چین عرضه کرد.

توافق برای ارسال گاز از طریق این خط لوله در سال 2014 حاصل شد و دو شرکت قراردادی 30 ساله امضا کردند. این قرارداد 400 میلیارد دلاری، بزرگ ترین قراردادی است که گازپروم تا به حال داشته و خط لوله «پاوِر آو سیبری»، نخستین خط لوله گاز طبیعی میان روسیه و چین است.

بنا بر اعلام گازپروم، این شرکت در حال حاضر بر روی پروژه Siberia 2 در حال کار است که شامل احداث خط لوله به چین از طریق سرزمین مغولستان است. این خط لوله به محض راه اندازی، ظرفیت انتقال گاز تا 50 میلیارد مترمکعب گاز را دارد.

گازپروم سعی دارد تا به بزرگ ترین تامین کننده گاز چین تبدیل شود و تا سال 2023 بیش از 25 درصد گاز چین را تامین کند.

روسیه عرضه گاز به چین را افزایش می‌دهد