به گزارش اکوایران، با شدت گرفتن جریان انتقال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی، مقامات ارشد روسیه به شدت علیه موضع غرب در قبال جنگ اوکراین واکنش نشان دادند.

غرب مسئول طولانی کردن جنگ است!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داده اگر کشورهای غربی موشک‌های دوربرد به اوکراین بدهند، ارتش روسیه به هدف‌های جدیدی حمله خواهد کرد که تا کنون به آنها حمله نکرده است. رئیس جمهور روسیه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که به نظر می‌رسد هدف غرب از دادن چنین تسلیحاتی به اوکراین هرچه طولانی‌تر کردن درگیری است.

ایالات متحده موافقت کرده است راکت‌های دوربرد به اوکراین بدهد و مقامات اوکراینی گفته‌اند دریافت این تسلیحات می‌تواند روند مقابله با حمله روسیه را تغییر اساسی دهد. پوتین در اظهارات خود تاکید کرد که تحویل تسلیحات غربی به اوکراین تغییری در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد.

غرب اجازه مذاکره به اوکراین نمی دهد!

همچنین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفته اوکراین یک ابزار چانه زنی است، ابزاری که عمدتاً توسط ایالات متحده و بریتانیا دستکاری می شود. چنین گروهی از آنگلوساکسون که اکنون توسط غرب رهبری می شود و ناتو و اتحادیه اروپا کاملاً مطیع آن هستند، استقلال خود را برای مدت طولانی از دست داده است.

او گفته: «آنها اوکراینی ها را به عنوان ابزاری برای مهار کشور ما اداره می کنند، همانطور که اکنون می گویند «برای نابودی روسیه» و «شکست دادن روسیه در میدان جنگ». بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا و جانسون و برخی از سیاستمداران در ایالات متحده چنین سخنانی می گویند». او در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات چشم اندازی دارد یا نه گفته «غرب به اوکراین اجازه مذاکره نمی دهد».