شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#مجیدی#استراماچونی

افشین حاجی پور: خدا نکند آجرلو هم برود!

پشت پرده ها مجیدی را فراری داد/ نکونام دوباره استقلال را قهرمان می کند/ بازگرداندن استراماچونی حالاحالاها ‎ طول می کشد

پیشکسوت استقلال گفت: بین گزینه های خارجی و داخلی جواد نکونام مناسب‎ترین فرد برای در دست گرفتن هدایت تیم استقلال به شمار می رود.

پشت پرده ها مجیدی را فراری داد/ نکونام دوباره استقلال را قهرمان می کند/ بازگرداندن استراماچونی حالاحالاها ‎ طول می کشد

افشین حاجی پور، هافبک تهاجمی اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر در کادر فنی استقلال و گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین فرهاد مجیدی اظهاراتی را مطرح کرد.

با توجه به اتفاقات اخیر، پیش بینی می کردید مجیدی از استقلال جدا شود؟

در رابطه با فرهاد مجیدی همیشه ذهنیتی برای همه وجود دارد که ممکن است به یکباره همه را غافلگیر کند. او در دوران فوتبالش هم سابقه چنین کارهایی را داشت و چند بار در اواسط فصل تیم را رها کرد و رفت اما دوباره برگشت. این یک روال طبیعی در سبک کار فرهاد مجیدی بود.

به نظر شما این بار چرا رفت؟

احساس می کنم مسئله ای در پشت پرده وجود داشته، وگرنه با نگاه کلی و اجمالی به شرایط استقلال با نفراتی که خود مجیدی آنها را به این تیم آورد و رکوردهای بی نظیر جهانی که توانست در این فصل با این تیم رقم بزند شرایط به گونه‌ای بود که باید می ماند و نقاط ضعف این تیم را به قوت تبدیل می کرد و دوباره برای قهرمانی لیگ و کسب ستاره سوم آسیا استارت می زد. من مطمئنم جدایی مجیدی از استقلال بر خلاف میل باطنی اش بوده است.

منظورتان از پشت پرده ها چیست؟

این را به طور کلی گفتم. پشت پرده ها همیشه در این فوتبال بوده و معمولا هم مدتی طول می کشد تا همه از آنها مطلع شوند و خیلی اوقات هم کسی به آنها پی نمی برد. حس می کنم یکی از همین پشت پرده ها مجیدی را فراری داد.

فکر می‌کنید مجیدی چون می‌دانسته شاید آجرلو برود این تصمیم را گرفته؟

خدا نکند آجرلو برود. همین که فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد ضربه بزرگی به استقلال و هواداران خورد. اگر آجرلو هم برود این وضعیت بدتر می‌شود. ما همه آرزوی مان این بود که مجیدی می ماند و این تیم خوب را در آسیا قهرمان می کرد و حالا اگر آجرلو هم برود شرایط دشوار تر می شود. گرچه در این فوتبال تصمیماتی گرفته می‌شود که گاهی دور از انتظار من و شماست.

پشت پرده ها مجیدی را فراری داد/ نکونام دوباره استقلال را قهرمان می کند/ بازگرداندن استراماچونی حالاحالاها ‎ طول می کشد

با توجه به شرایط فعلی فکر می کنید استقلال مربی خارجی بیاورد یا داخلی؟

طرفداران استقلال با شناختی که از استراماچونی دارند این روزها دائم اسم او را صدا میزنند و از باشگاه می خواهند او برگردد. اما با توجه به بدهی سنگین استقلال به استراماچونی و اینکه این مربی تحت قرارداد باشگاه الغرافه قطر است شاید این پروسه به طول بیانجامد و یا اصلاً عملی نشود. با این کار استقلال فقط زمان را از دست می دهد.

یعنی مربی ایرانی بیاورند بهتر است؟

به نظرم بین مربیان ایرانی که این روزها اسامی شان مطرح می شود بهترین گزینه جواد نکونام است. نکونام خودش با استقلال کار کرده، طرفدار این تیم است و جزو مربیانی به شمار می رود که سبک دارد.

چطور؟

او از اول بازی میداند که از دقیقه یک تا ۹۰ از تیمش چه چیزی می خواهد. در این مدت هم توانسته با فولاد قهرمانی هایی به دست بیاورد و در آسیا هم در گروهش اول شد و به مرحله بالاتر راه یافت. نکونام نشان داده اگر در تیمی باشد که به او اعتماد کنند جواب اعتماد را با قهرمانی می دهد. مطمئنم اگر توافقی بین استقلال و نکونام حاصل شود این مربی می تواند استقلال را به جایگاهی که همه دوست دارند برساند.