شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#اتحادیه عرب

واکنش اتحادیه عرب به تشدید حملات صهیونیست‌ها

واکنش اتحادیه عرب به تشدید حملات صهیونیست‌ها

اتحادیه کشورهای عرب در پی تشدید تنش‌ها وحملات نیروهای صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی کرانه رود باختری به این حملات که با سالروز شکست کشورهای عربی مقابل رژیم صهیونیستی هم مصادف شده، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری قطر، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد، تشدید تنش‌های اشغالگران صهیونیستی موجودیت و مقدسات مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد.

اتحادیه عرب پیشتر نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا اقدامات لازم را برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی جهت توقف حملات این رژیم علیه مردم فلسطین انجام دهد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که امروز به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز شکست کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ صادر کرد، افزود: این روز با تشدید تجاوزات و وحشت آفرینی رژیم در بیت المقدس با تهاجم نظام مند به مسجد ابراهیمی و کلیسای قیامت مصادف شده که شهرک نشینان را قادر می‌سازد تا حملات و یورش خود را به صحن‌های مسجد مبارک الاقصی و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی انجام دهند.

روز ۵ ژوئن ۱۹۶۷ سالروز شکست کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ که با آوارگی مردم فلسطین همراه شد، است.

اتحادیه عرب تاکید کرد اسرائیل طرح‌هایی را برای محو روایت واقعی اصلی درگیری و خاموش کردن صدای حقیقت با هدف قرار دادن رسانه همانطور که با جنایت ترور شیرین ابوعاقله اتفاق افتاد، اتخاذ می‌کند.

این بیانیه افزود:گذشت بیش از پنج دهه از سالروز این شکست، این واقعیت را تغییر نداده و نخواهد کرد که سرزمین‌های فلسطینی و عربی که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی تصرف شده، طبق قوانین بین‌المللی مربوط به سرزمین‌های اشغالی است.

اتحادیه عرب همچنین از شورای امنیت خواست تا به مسوولیت خود عمل، تصمیماتش را اجرا و وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی را انجام داده و اسرائیل را به پایان دادن به اشغالگری و عقب نشینی کامل از تمامی اراضی فلسطینی و عربی اشغالی ملزم کند.

این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواستار پاسخگویی مقامات اسرائیلی در قبال تمامی جنایات مرتکب شده علیه مردم فلسطین و نیز تلاش برای اجرای راه حل دو دولت به عنوان تنها راه دستیابی به امنیت، صلح و ثبات در منطقه از طریق ایجاد یک فلسطین مستقل شد.

اتحادیه عرب ضمنا از کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا این گام را به گونه‌ای که چشم انداز دستیابی به صلح را مطابق با چشم انداز راه حل دو دولتی و پایان دادن به اشغال ۵۵ ساله رژیم صهیونیستی افزایش دهد، بردارند.

منبع: ایرنا