شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر

به دنبال ورود کشتی اسرائیلی به مناطق مورد مناقشه رخ داد؛

واکنش حزب الله و میقاتی به تحرکات تل آویو علیه لبنان

واکنش حزب الله و میقاتی به تحرکات تل آویو علیه لبنان

حزب الله و نیز نخست وزیر لبنان به جدیدترین اقدام توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب الله اعلام کرد به رژیم صهیونیستی اجازه اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه را نمی‌دهیم.

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان خطاب به مسئولان لبنان گفت: بیاید درباره شرکتی به توافق برسیم و از آن بخواهیم که در آبهای منطقه ای ما در زمانی که ما می خواهیم، حفاری انجام دهد. هر آنکه از نزدیک شدن دشمن اسرائیلی به این شرکت هراس دارد، واکنش را به ما بسپارد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در این باره گفت: تعدی دشمن اسرائیلی به ثروت آبی لبنان بسیار خطرناک است. تلاش دشمن اسرائیلی برای تحمیل شرایط در منطقه مورد مناقشه، زمینه ساز تنش هایی است که نمی تواند تبعات آن را پیشگویی کرد.

پیش از مقام‌های لبنانی از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، میشل عون رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس لبنان درباره عواقب دست درازی صهیونیست‌ها به منابع نفت و گاز لبنان به این رژیم هشدار داده بودند.

گفتنی است که کشتی اکتشاف و استخراج نفت و گاز (FPSO) شرکت Energean قرار است عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز را از میدان مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای آینده آغاز کند.

روزنامه النهار لبنان صبح امروز اعلام کرد که کشتی اسرائیلی برای استخراج گاز وارد میدان کاریش شده و از خط ۲۹ گذشته و در۵ کیلومتری خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه است.